۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۹۳۷۸۱
مدیر حوزه های علمیه مازندران:

حوزه های علمیه امروز سکاندار حرکت های بزرگ سیاسی در دنیا هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه مازندران گفت: امروز حوزه های علمیه سکاندار حرکت بزرگ سیاسی در دنیا شده و تأیثر حکومت اسلامی بر پایه منویات حوزه های علمیه است.
مدير حوزه هاي علميه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، امروز در نخستین همایش دانش‌افزایی مدیران حوزه علمیه استان‌های شمالی در ساری، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در دنیای اسلام، گفت: امروز حوزه های علمیه پرچم دار بسط و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی هستند.

وی افزود: امروز حوزه های علمیه سکاندار حرکت بزرگ سیاسی در دنیا شده و تأیثر حکومت اسلامی بر پایه منویات حوزه های علمیه است.

نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مازندران با بیان این که امروز نگاه ملت ایران و حوزه، به مدارس علمیه و طلاب یک نگاه و نگرش کاملاً معنوی است، خاطرنشان کرد: اما نگاه دنیا به مراکز دینی به ویژه حوزه های علمیه مادی است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که حوزه های علمیه امروز به دنبال آشنایی با ابزار روز جهت آشنایی با علوم انسانی هستند، ادامه داد: امروز حوزه های علمیه همه تلاش خود را برای آشنایی با پیشرفت های دنیا به کار گرفته اند.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری نخستین دوره دانش‌افزایی مدیران حوزه علمیه استان‌های شمالی کشور به میزبانی استان مازندران اشاره کرد و گفت: این دوره با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مازندران به منظور انتقال تجارب و اطلاعات مفید میان مدیران حوزه جهت نیل به اهداف بلند مدت حوزه علمیه برگزار شده است.

نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مازندران به مسأله دانش افزایی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: دانش افزایی مقوله مهمی است که پس از تشکیل مدیریت جدید در استان های شمالی شکل گرفت ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام طاهری برگزاری همایش های تخصصی به منظور تقویت توان علمی مدیران حوزه های علمیه را ضروری دانست و ادامه داد: نمایندگی مرکز مدیریت در سه استان شمالی گیلان، گلستان و مازندران به طور جدی برگزاری این دوره ها و هم اندیشی ها را دنبال خواهد کرد.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان نظام اسلامی به منظور ترویج مباحث ضد دینی در جامعه اسلامی، گفت: وظیفه حوزه های علمیه در مقابله با شبهات و انحرافاتی که دشمنان در جامعه اسلامی گسترش می دهند بسیار سنگین است.

مدیر حوزه های علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه های علمیه باید به طور جدی و کاملاً برنامه ریزی شده برای پاسخ به شبهات گسترده دشمنان وارد میدان شوند، ادامه داد: امروز شبهه افکنی های نظام سلطکه ابعاد گسترده تری پیدا کرده و این مسأله تکلیف حوزه و روحانیت را مشخص می کند.

نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مازندران با اشاره به این که وظیفه امروز حوزه با چند سال گذشته بسیار متفاوت تر است، گفت: امروز تلاش های سلطه گران برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اسلامی وارد فاز جدیدی شده و امروز حضور روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی یک تکلیف مهم است.

حجت الاسلام طاهری با بیان این که حوزه های علمیه امروز باید ترویج و تقویت کننده معارف مهدوی باشند، ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه باید به گونه در حوزه تعلیم داده شوند که خود را سرباز آماده امام زمان(عج) بدانند.

وی با تأکید براین که طلاب و حوزه های علمیه باید حلقه وصل مردم با امام زمان(عج) باشند، گفت: ترویج معارف مهدویت در سطوح مختلف جامعه یکی از وظایف مهم حوزه و روحانیت است.

مدیر حوزه های علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از استان های گیلان، گلستان و مازندران به عنوان نخستین پایگاه های تشیع و پرچمداران تبلیغ ارزش های دینی و اسلامی یاد کرد و ادامه داد: امروز حوزه های علمیه این سه استان نقش تأثیر گذاری در پرورش طلاب در کشور بر عهده دارند.

حجت الاسلام طاهری همچنین از فعالیت سه حوزه و 50 مدرسه علمیه در سه استان شمالی کشور خبر داد و گفت: این مراکز دینی تأثیر گذار باید آموزش را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان سخنان خود از تحصیل دو هزار و 208 طلبه در 25 مدرسه علمیه مازندران خبر داد و بیان داشت: 440 مدرس نیز در این حوزه های علمیه مشغول تدریس هستند./950/پ201/الف

ارسال نظرات