۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۹۳۸۲۲
مدیر حوزه علمیه علم الهدای تهران:

افشای اندیشه فرقه‌های انحرافی نیازمند تلاش‌ محققان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه علم الهدای تهران گفت: امروزه با وجود تبلیغات فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور، ضروری است ‌درباره بیان مسائل اعتقادی ‌و پاسخ به سؤالات و شبهات جوانان به صورت عقلانی و در فضای واقعی پژوهش شود.
تحقيق / پژوهش
حجت الاسلام امیر عباس اکبری،‌ مدیر جدید مدرسه علمیه علم الهدای تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: تولید علم مبتنی بر پژوهش است و اگر طلبه ای بخواهد به عمق مسائل علمی دست پیدا کرده و در آن علم صاحب نظر شود باید در آن علم به پژوهش اساسی و کارآمد دست یابد.

مدیر مدرسه علم الهدی تهران به ضرورت مسأله پژوهش در میان طلاب اشاره کرد و ابراز داشت: واقعیت این است که با همه ضرورتی که در مورد پژوهش در حوزه مطرح است؛ اما از لوازم تحقیق و پژوهش، جو علمی،‌ آرامش،‌ کم مشغلگی طلبه و استاد و بودن امکانات مورد نیاز از جمله بانک های اطلاعاتی، اعلام منابع و در دسترس بودن آنها است که متاسفانه این امکانات و شرایط برای اکثر طلاب به خصوص طلاب و اساتیدی که در تهران هستند، فراهم نیست و مشغله‌های گوناگون همچون مسائل اقتصادی،‌ شلوغی و دوری از جو علمی باعث شده است که به این مقوله آن طور که باید پراخته نشود.

وی‌ درباره موضوعاتی که نیاز به پژوهش دارند، ابراز داشت: با توجه به این‌که تولید علم مبتنی بر نیاز است که یا این نیاز از سوی عموم مردم اجتماع است و یا از سوی افرادی است که در زمینه علمی مشغول به فعالیت هستند، باید دید که در این دو قشر چه مسائلی برای تحقیق و پژوهش نیاز دارند تا به آنها پرداخته شود.

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: دین‌گرایی در جامعه از مباحثی است که نیازمند پژوهش از سوی فعالان دینی است؛ چون امروزه با وجود تبلیغات فرقه‌های انحرافی همچون بهاییت و  عرفان های نوظهور ضروری است ‌درباره بیان مسائل مهم و اعتقادی دین و پاسخ به سؤالات و شبهات جوانان به صورت عقلانی و در فضای واقعی پژوهش شود تا با این مشکلات بتوان به صورت‌ عملی مبارزه کرد.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از مسائلی که طلاب را به تحصیل و کسب قوی‌تر موضوعات علمی تشویق و ترغیب می کند،‌ عملکرد استاد و مدیران و متولیان مدارس علمیه در زمینه علمی و پژوهشی است و هنگامی که طلبه ای در این زمینه و در جنبه‌های گوناگون از این افراد ضعف ببیند،‌ نمی‌توان انتظار داشت که از آن طلبه محقق و پژوهشگر ساخته شود./956/ت303/س

ارسال نظرات