۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۹۳۸۳۷
استاندار گیلان:

وحدت عملی حوزه و دانشگاه در گرو تحقق دیدگاه های امام راحل و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گیلان با بیان این که برای وحدت عملی حوزه و دانشگاه باید دیدگاه های امام راحل و مقام معظم رهبری را در این خصوص دنبال کنیم، گفت: تنها با تحقق رهنمودهای امام راحل و رهبری می توانیم به وحدت واقعی حوزه و دانشگاه دست یابیم.
استاندار گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، روز گذشته در نشست اساتید حوزه و دانشگاه در رشت، گفت: بحث وحدت حوزه و دانشگاه از مباحث بسیار کلیدی و ارزشی در نظام ما بشمار می رود و ما باید این هدف را با حضور کلیه افراد در این بخش ها به جلو ببریم و از طرفی اهداف الهی و انسانی را به جامعه علمی و دینی خود انتقال دهیم.

وی افزود: امام حسین(ع) شخصیتی بودند که عملکرد و پیام ایشان را باید بصورت کاربردی در جامعه خود محقق کنیم، درست عمل کردن به وظایف مان یکی از کارهای خوب است و باید در هرکجا که هستیم چه در حوزه و چه در دانشگاه، وظیفه خود را خوب انجام دهیم و بتوانیم که حقوق دیگران را محترم بشماریم و برتری جویی را از خودمان نسبت به دیگران دور نگه داریم و وحدت ایجاد کنیم.

استاندار گیلان اضافه کرد: وقتی به طرف مقابل خود حقی بدهیم و در صدد ایجاد انگیزه در او برآیم، آنطرف نیز همین عملکرد را نسبت به ما خواهد داشت و این گونه کارها پیش خواهد رفت و قلوب جذب خواهد شد.

قهرمانی با تأکید به این نکته که باید وحدت حوزه و دانشگاه از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری دنبال و پی گیری شود ادامه داد: باید انتظارات این دو برزگوار تا رسیدن به هدف یعنی وحدت را پیگیری کرده و شرایط ایجاد ورود به این طرح را فراهم کنیم و این امر باید از سوی اساتید حوزه و دانشگاه پیگیری و جهت انجام کاربردی در سطح حوزه ها و دانشگاه ها عملیاتی خواهد شد.

وی به نقش تعیین کننده اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب و دانشجویان در ورود به این عرصه اشاره کرده و اظهار داشت: این گروه ها باید در صف واحد و با یکدیگر نقش آفرینی کرده و مبانی وحدت را ایجاد کنند، پروژه، طرح و کاری تعریف شود که آغاز و پایانی داشته باشد و وحدت میان حوزه و دانشگاه را شناسایی و تبیین کنند و برای این امر باید متولی مشخصی را در استان تعیین کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: باید هرچه سریعتر یک متولی و فردی آگاه و دلسوز و جامع الاطراف تعیین کرد و این مدیر مسؤول باید متولی پروژه تعمیق هدف های مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری در بخش وحدت حوزه و دانشگاه را بعهده بگیرد و با یک هم افزایی در آحاد جامعه حوزوی و دانشگاهی ساختار این پروژه را شکل دهی کرده و یک طرح جامع و کاربردی را برای وحدت حوزه و دانشگاه ارایه کنند.

قهرمانی همچنین به ادامه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و اهمیت دادن به نقطه نظرات دانشجویی در جهت ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه ها اشاره کرده و گفت: ایجاد کرسی های آزاد فکری و آزاد اندیشی و انجام کارهای عملی و نظری در عرصه دانشگاه ها بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: برای پیشرفت علمی و انسانی باید به تولید فکر، اندیشه، و راهکارها و پروژه مرتبط بپردازیم و یکی از این تولیدات علمی می تواند راهکارهای دستیابی به وحدت حوزه دانشگاه باشد که حاصل آن می تواند جذب حداکثری میان حوزه و دانشگاه را محقق کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز در ادامه این نشست گفت: 27 آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است و در این دو سنگر مهم خواص نقش بسیار با اهمیتی در خصوص تجزیه و تحلیل، تشخیص موقعیت ها و موضع ها و در نهایت تصمیم گیری مفید و مناسب دارند.

حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، سرپرست دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان، نیز در ادامه این نشست وظیفه حوزه را هدف گذاری و شناسایی راهکارهای رسیدن به هدف ووظیفه دانشگاه را ابزار سازی برای رسیدن به هدف بیان کرد و گفت: این دو کار باید در کنار هم تعریف بشود و باید برمدارخوبی، پاکی، درستی در این دو بخش حرکت کنیم و اگر این دو بخش بتوانند تبین فکری برای یکدیگر داشته باشند کار جلو می رود و در کنار هم بسوی هدف واحد حرکت می کنند./950/پ202/الف
ارسال نظرات