۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۹۷۳

برگزاری نخستین جشنواره دست‌های سبز آسمانی در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ اولین جشنواره دست‌های سبز آسمانی ویژه دعا‌نویسی کودکان در شهرستان بوکان برگزار می‌شود.
دعا
رضا عباسی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: به منظور تربیت و تقویت روحیه دینی در بین کودکان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان برای اولین بار اقدام به برگزاری جشنواره دعا نویسی با عنوان «دست‌های سبز آسمانی» کرده است.

وی اظهار داشت: در این جشنواره کودکان 7 تا 12 ساله می توانند آرزوها و خواسته‌های خود را در یک یا چند جمله در قالب دعا خطاب به پروردگار بنویسند.

عباسی با اعلام این‌که فراخوان جشنواره دیروز با توزیع 500 پوستر و نصب بنر در سطح شهرستان انجام شد، گفت: آموزش و پرورش و کانون پرورشی فکری کودکان اداره فرهنگ و ارشاد بوکان را در برگزاری این جشنواره یاری کرده‌اند.

این مقام مسؤول مهلت ارسال دل نوشته و دعاها را تا سی ام دی ماه امسال اعلام کرد و گفت: هر شرکت کننده می تواند دو اثر خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کند.

عباسی با اعلام این‌که همه دعاها در قالب بروشوری به چاپ می‌رسند، بیان کرد: از بین آثار ارسالی به ده اثر برگزیده از سوی هیأت داوران، در مراسمی که در 12 بهمن ماه همزمان با اولین روز از دهه فجر در مجتمع فرهنگی وهنری سیمرغ بوکان برگزار می‌شود، جوایزی ارزنده اهدا می‌شود.

وی از برگزاری جشنواره کشوری کاریکاتور در بوکان خبر داد و تصریح کرد: شش دوره قبلی به صورت منطقه‌ای در بوکان برگزار شده بود که هفتمین دوره اسفند‌ماه امسال به صورت کشوری در این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد ارومیه آخرین مهلت ارسال آثار را بهمن‌ماه سال‌جاری اعلام و خاطرنشان کرد: این دوره از جشنواره کاریکاتور در دو بخش آزاد و موضوع نارسایی دموکراسی مورد ادعا غرب برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام عباسی، برگزاری جشنواره تئاتر تجربی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بوکان از دیگر برنامه های این اداره است که با حضور گروه‌های تئاتر دو استان کردستان و آذربایجان غربی در این شهرستان برگزار می شود.‌/936/پ202/س
ارسال نظرات