۰۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۹۴۰۰۸

شماره هفتم ماهنامه زمانه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ شماره هفتم دور جدید ماهنامه زمانه با انتشار مصاحبه‌ای منتشر نشده از دکتر احمدی‌نژاد به همت کانون اندیشه جوان راهی بازار نشر شد.
نشريه زمانه / آرشيو
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی کانون اندیشه جوان، «از جنبش تا هیاهو» موضوع پرونده محوری این شماره از ماهنامه زمانه است که با مقاله هایی با عناوین «دانشجو،‌ جوانی و آرمان‌خواهی»، «جنبش دانشجویی؛‌ نقادی یا انقیاد» به موضوع «انحرافات جنبش دانشجویی» می‌پردازد.

همچنین در همین زمینه مصاحبه‌ای اختصاصی با دکتر محمود‌ احمدی‌نژاد از فعالان دانشجویی قبل و بعد از انقلاب منعکس شده که در سال 81 یعنی پیش از دوران ریاست جمهوری ایشان انجام شده ‌است.

«الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» عنوان یکی دیگر از پرونده‌های مهم این شماره از زمانه است که مشتمل بر نوشتار و گفتار‌هایی از علی‌اکبر رشاد، صادق واعظ زاده، محمد رضا معتضدیان و سید حسین میر معزی است.

این گزارش می افزاید، پرونده اندیشه این شماره از زمانه با عنوان «پست مدرنیسم یا انکار دنیای مدرن» به نقد اندیشه پست مدرن می‌پردازد. عناوین مقالات این پرونده عبارت از شبح دنیای جدید به قلم حسن بسطامی، پست مدرن؛ حس تعقل یا تعقل حسی در گفتگو با دکتر فرشاد شریعت، جرم شناسی پست مدرن نوشته روح الله فروزش و زبان نقطه کانونی پست مدرن به قلم مرتضی روحانی است.

«شرق شناسی؛ ماهیت و اعتبار» عنوان پرونده فرهنگی زمانه هفتم است که انعکاس دهنده اندیشه‌های متفکرانی همچون دکتر حسین کلباسی اشتری، مصطفی رحمانیان، حسین بیاتلو، سعید رضوی و محمد ملاعباسی است.

همچنین پرونده جهان اسلام در این شماره از زمانه به موضوع «شیعیان عربستان» و بازشناسی تاریخ، فرهنگ و هویت این جریان مذهبی در جزیره‌العرب می‌پردازد.

و بالاخره فیلم هالیوودی«شاهزاده ایرانی» نیز در پرونده رسانه شماره هفتم ماهنامه زمانه زیر ذره بین نقد محتوایی قرار گرفته و از مقاصد سیاسی پشت پرده تولید این فیلم رمزگشایی شده‌است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این نشریه می توانند به مطبوعاتی های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم و احد 9 مراجعه نمایند و یا با شماره‌های 66900965 (امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند.

گفتنی است این شماره 94 پیاپی و شماره 7 دورجدید نشریه زمانه است که با مدیر مسئولی محمدرحیم عیوضی و سردبیری سعید کرمی به همت کانون اندیشه جوان منتشر می شود./956/د102/س
ارسال نظرات