۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۹۴۱۲۴
استاد علوم سیاسی دانشگاه گیلان:

حماسه 9 دی جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی را برای غرب روشن کرد

خبرگزاری رسا ـ یک استاد علوم سیاسی دانشگاه گیلان با اشاره به نقش حماسه نهم دی در نمایش جایگاه ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: حماسه نهم دی جایگاه رهبر دینی و ولایت فقیه را در جامعه ما برای غرب روشن کرد.
حماسه نهم دي
محمد حسین باقری، استاد علوم سیاسی دانشگاه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به زمینه های پدید آمدن حماسه نهم دی ماه 88، اعلام کرد: بعد از انتخابات و طرح ادعای پیروزی و بعد ادعای تقلب از سوی جریان فتنه، باعث کشمکش ها و اردوکشی خیابانی شد و فضای جامعه را متلاطم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که برای تعدادی از افراد جامعه وضعیت از قبل مشخص بود، یادآور شد: حضور افرادی با دارا بودن سابقه مبارزات انقلابی در صف جریان فتنه، تعداد زیادی از افراد جامعه را نسبت به صحت انتخابات با ابهام روبرو کرد.

وی تاکید کرد: تحلیل حوادث به مرور زمان نشان داد که بعضی از گروهک های منحله و ضد انقلاب هم سعی کردند از این جریان بهره برداری سیاسی و ضد امنیتی کنند و در کنار جریان فتنه به امنیت عمومی جامعه صدمه بزنند.

باقری اعلام کرد: در عاشورای 88 تقابل جریان فتنه و جریان پیروز در انتخابات به تقابل بین جریان بی دین و دیندار رسید تا جایی که مسأله عاشورا و ارزش های عاشورا از سوی طرفداران جریان فتنه زیر سؤال رفت.

وی، روز عاشورا را روز وحدت ملی در ایران خواند و خاطرنشان کرد: مردم ایران تحمل خدشه دار حرمت عاشورا را ندارد و با حرمت شکنان به شدت برخورد می کنند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه های گیلان، با بیان این که جریان و کسی نمی تواند نسبت به واقعه عاشورا عملکرد تخریب گرایانه داشته باشد، تصریح کرد: حرمت شکنی فتنه گران با فرونشستن گرد و غبار تردید که از زمان انتخابات بلند شده بود، مصادف شد.

وی اظهار داشت: با هویدا شدن ماهیت ضد دینی جریان فتنه مردم به این نتیجه رسیدند که برای حفظ اعتقاداتشان و نظام دینی باید به صحنه بیایند.

باقری با اشاره به نقش حماسه نهم دی در نمایش جایگاه ولایت فقیه در ایران، اعلام کرد: حماسه نهم دی جایگاه رهبر دینی و ولایت فقیه را در جامعه ما برای غرب روشن کرد.

وی، تقویت مولفه های امنیت ملی، شکست طرح انقلاب مخملی در ایران و وارد آمدن هزینه های سیاسی برای غرب را از برکات حماسه نهم دی ماه برشمرد و گفت: با این حماسه عظیم گفتمان استکبار ستیزی برای مدت ها در جوانان ایرانی تثبیت شد./950/ت302/الف
ارسال نظرات