۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۴۱۶۶
معاون استاندار قم:

بصیرت جوانان ما برگرفته از فرهنگ عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ معاون استاندار قم تبیین ابعاد مختلف مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) را برای جوانان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز بصیرت نسل جوان ما برگرفته از فرهنگ عاشورا است.
بصیرت جوانان ما برگرفته از فرهنگ عاشورا است
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، احمد حاجی‌زاده، معاون استاندار قم در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی استان قم با اشاره به طرح جمع‌آوری متکدیان در شهر مقدس قم در سخنانی اظهار داشت: این طرح پس از برگزاری جلسات متعدد و برنامه‌ریزی مناسب به خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی در قم به اجرا در آمد که آثار آن نیز نسبتا در سطح شهر نمایان است.

وی بر ضرورت افزایش آگاهی مردم و جامعه نسبت به معضل تکدی‌گری و حواشی آن تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی متکدیان پس از اجرای طرح به مساجد روی آورده‌اند که در این خصوص باید هیئت ‌امنای مساجد آگاه بوده و کمک‌هایی که در مساجد جمع‌آوری می‌شود را به نیازمندان محله‌های خود تحویل دهند.

معاون استاندار قم برگزاری مجالس عزاداری در دهه محرم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی هیئات مذهبی و همچنین کاهش آسیب‌ها و خرافات در مجالس عزای اباعبدالله‌الحسین(ع) صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ساماندهی هیئت‌های مذهبی یکی از اقدامات مثبت و ارزشمند سازمان تبلیغات اسلامی است، یادآور شد: البته اقدامات و کلاس‌های آموزشی که تا کنون برگزار شده بسیار مناسب بوده اما کافی نیست و باید همچنان با جدیت ادامه داشته باشد.

حاجی‌زاده همچنین تبیین ابعاد مختلف مکتب عاشورا و قیام امام حسین(ع) را برای جوانان بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: خون شهدای کربلا حقیقتا اسلام و تشیع را بیمه کرده است و دشمنان با توجه به اهمیت این واقعه به دنبال خدشه وارد آوردن به آن هستند، از این رو مسئولان امر باید در این زمینه بسیار هوشیار و آگاه عمل کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امروز بصیرت نسل جوان باید برگرفته از فرهنگ عاشورا باشد و مداحان و خطبا باید با استفاده از منابع معتبر به گونه‌ای سخن بگویند که جامعه به ویژه جوانان نسبت به آرمان‌های امام و انقلاب دغدغه جدی داشته باشند. /901/د102/ص
ارسال نظرات