۰۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۴۱۹۸
آیت الله شبستری:

راهکارهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه پیگیری شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر عدم شعارگرایی در مساله وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید راهکارهای عملی و کاربردی پیگیری شود.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مدیران و اساتید حوزه های علمیه و دانشگاه های آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید در مسأله وحدت حوزه و دانشگاه تعارفات را کنار گذاشت و به دنبال راهکارهای اساسی در این خصوص باشیم.

امام جمعه تبریز با تأکید بر عدم شعارگرایی در مسأله وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید راهکارهای عملی و کاربردی پیگیری شود، چراکه پس از گذشت 31 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بحث و نظریه پردازی به اندازه کافی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید برای رساندن جامعه به سمت سعادت و تعالی الگوی مناسب و کاملا اسلامی طراحی کنند تا این الگو زمینه جهانی شدن تفکرات اسلامی را به وجود آورد.

عضو خبرگان رهبری همگرایی حوزه و دانشگاه در انجام کارهای مطالعاتی منظم را عامل تحول در علوم انسانی دانست و گفت: برای وحدت حوزه و دانشگاه باید مطالعاتی دقیق در حوزه علوم انسانی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسالت حوزه و دانشگاه در مقابله با جنگ نرم و جریان فتنه را خطیر توصیف کرد و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه باید برای برطرف کردن مشکلات فرهنگی و اقتصادی موجود در جامعه کار تحقیقاتی وسیعی مطالعاتی و راهبردی ارائه دهند.

آیت الله شبستری با اشاره به سالروز حماسه نهم دی گفت: مردم تبریز با تجمع کم نظیر خود در روز هشتم دی زمینه حضور میلیونی مردم ایران را در فردای آن روز فراهم کردند./935/پ202/س

ارسال نظرات