۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۹۴۳۳۹

گردهمایی هیأت‌های مذهبی سراب برگزار می‌شود‌

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب گفت: گردهمایی بزرگ هیأت‌ها و دستجات مذهبی سراب، امرزو با هدف هماهنگی‌های بیشتر در جهت خرافه‌زدایی و مبارزه با بدعت‌ها برگزار می‌شود.
گردهمایی هیأت‌های مذهبی سراب برگزار می‌شود‌
حجت الاسلام محمد تجلایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب گفت: به منظور ایجاد هماهنگی های لازم در جهت زودن مراسم‌های مذهبی از غبار خرافه‌ها و بدعت‌ها، گردهمایی بزرگ هیأت‌ها و دستجات مذهبی شهرستان سراب پنج شنبه 9دی در حسینیه علی اصغر از ساعت 20 برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این گردهمایی اعضای کانون مداحان و شاعران مذهبی سراب نیز حضور خواهند داشت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سراب هدف از برگزاری این گردهمایی را تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی بین هیأت‌های مذهبی در جهت همکاری و همفکری برای مبارزه با آفت‌های مراسم‌های مذهبی و جلوگیری از ایجاد بدعت‌ها در آن دانست.

تجلایی از برگزاری دوره‌ای این گردهمایی‌ها در سایر حسینیه‌ها و هیأت‌های سراب خبر داد و اظهار داشت: وجود مراسم‌های مذهبی نباید به دهه اول محرم خلاصه شود؛ بلکه باید حضور هیأت‌های مذهبی در همه مناسبت‌های دینی و آیینی احساس شود.

حجت الاسلام تجلایی همچنین با انتقاد از برخی هیأت‌های حسینی که امسال به توصیه‌های صاحب‌نظران در مورد پاره‌ای اعمال خرافی بی‌توجهی کردند، تصریح کرد: البته برخی هیأت‌ها و دستجات نیز امسال در جهت پیراستن خرافات از مراسم‌های عزاداری جدیت لازم را به عمل آوردند که باید مورد تشویق قرار گیرند./949/پ202/س
ارسال نظرات