۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۹۴۴۳۳
عضو خبرگان رهبری:

زیربنای جنبش نرم افزاری، فعالیت های پژوهشی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: زیر بنای تولید علم و جنبش نرم افزاری، گسترش فعالیت های تحقیقی و پژوهشی در کشور است.
آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران و نوآوران برتر استان اظهار داشت: دولت برای پیشبرد اهداف عدالت گر خود، باید به پژوهشگران و محققان بها دهد و از مطالعات آنان بهره جویند.

وی خاطر نشان کرد: نگاهی به تاریخ نشان خواهد داد که اگر جوامعی در مقاطعی موفق و رو به توسعه و پیشرفت بودند، به پژوهشگران خود ارزش قائل بوده و زیربنای اجرای همه امور را تحقیق و پژوهش قرار داده اند.

آیت الله شبستری با بیان اینکه روند تولید علم در کشور رو به رشد است، تصریح کرد: توسعه این روند باید با حمایت و تشویق دولت سرعت بیشتری به خود بگیرد، چراکه زیربنای تولید علم و جنبش نرم افزاری، گسترش فعالیت های تحقیقی و پژوهشی در کشور است.

وی با بیان این که تولید علم بی تعهد فایده و ثمری برای کشور نخواهد داشت، ادامه داد: تحقیقات ضرورتی اجتناب ناپذیر برای توسعه کشور است، اما در کنار این تحقیق ها باید تعهد نیز سرلوحه کارها قرار گیرد.

امام جمعه تبریز گفت: تحقیقاتی که بدون تعهد انجام گیرد، ممکن است در مسیر انحرافی حرکت کند و اگر تحقیق و پژوهش همراه با تعهد شود پیروز خواهیم شد.

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعمال تحریم های مختلف استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشمندان ایرانی با وجود تحریم ها و تهدید ها علیه کشورمان توانایی تبدیل علم به ثروت را به دست آوردند.

وی افزود: آنچه از رهگذر پژوهش و علم به دست آورده ایم، همواره مورد بخل و حسادت دشمن بوده و اگر امروز مورد کینه ورزی استکبار قرار گرفته ایم، از موفقیت ما در عرصه پژوهش و فناوری نشات می گیرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 30 پژوهشگر برتر استان آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد./935/پ202/س
ارسال نظرات