۰۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۴۴۷۳
معاون اول قوه قضائیه:

کسی که با ولایت زاویه پیدا کند به راه باطل پیش می‌رود

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه تدابیر و فرمایشات پیامبرگونه‌ رهبر معظم انقلاب باعث شکسته شدن توطئه‌های دشمن در جریان فتنه‌ی سال 88 شد.گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه برگرفته از نکات مهم نهج‌البلاغه بود که نخستین ویژگی آن، شناخت حق از ملاک حق است نه اشخاص .
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم گرامیداشت نهم دی ماه همزمان با سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین رییسی، معاون اول قوه قضائیه برگزار شد.

معاون اول قوه قضائیه در این مراسم نهم دی را روز بصیرت، مقاومت، حضور مردم در صحنه و وفاداری نسبت به دین و ارزش‌های الهی عنوان کرد و گفت: 9 دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی نقطه‌ عطفی است که تجلی ذات اقدس حق در صحنه برای فرونشاندن غبارها و روشن کردن حقیقت و انحراف آشکار شد. 

عضو خبرگان رهبری، تدابیر، روشنگری‌ها و رهبری‌های پیامبرگونه‌ی مقام معظم رهبری را باعث شکسته شدن توطئه‌های دشمن در جریان فتنهی سال گذشته دانست و افزود: نویسندگان، شاعران و خطبای کشور باید ابعاد این قضیه را برای مردم بیشتر شرح دهند تا از این فتنهی دشمن در سی سال پس از انقلاب بیشتر مطلع شوند.

وی، آفت‌ها و خطرات زندگی انسان را به دو بخش طبیعی و بلاهای نفسانی تقسیم کرد و گفت: در طول تاریخ حیات بشر، انسان به دنبال راه حلی برای آفات و بلایای طبیعی بوده است در صورتی که شرور نفسانی و آفات نفسانی مهلک‌تر و خانمان سوزتر از بلاهای طبیعی است و باید برای نجات از شر این آفت و بلا تنها به خدا پناه برد و از دستورات او عمل کرد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: این بلا دامن‌گیر بسیاری از افراد از ابتدای اسلام تاکنون شده است، به گونه‌ای که حضرت علی(ع) در رابطه با خوارج می‌فرمایند چشم فتنه را درآوردم و در زمان حیات امام راحل نیز مشاهده می‌شود کسانی که قبل از انقلاب با ایشان همراه بودند، بعد از پیروزی جمهوری اسلامی، خط خود را از ولایت و دین جدا کردند.

وی ضمن هشدار نسبت به استمرار شرارت های دشمن، خواستار شناخت راهکارهای مواجهه با دشمنان و برنامه‌ریزی طولانی مدت در این زمینه شد.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه به آفت‌های فتنه 88 اشاره کرد و اظهارداشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جریان فتنه برگرفته از نکات مهم نهج‌البلاغه بود که نخستین ویژگی آن، شناخت حق از ملاک حق است نه اشخاص که در این دوران، حتی بسیاری از افراد با شناخت حق، گرایش به حق، دنیاطلبی و منافع مادی، آفت این جریان آن‌ها را دچار چرخش کرد و حق را نادیده گرفتند.

حجت الاسلام رئیسی میزان تشخیص حق از باطل را فکر، اخلاق و عمل اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: میزان، اهل بیت(ع) هستند و کسی که با ولایت فقیه زاویه پیدا کرد، عاقبت خوبی ندارد و به راه باطل پیش می‌رود.

وی افزود: ویژگی بعدی در شناخت آفت‌های فتنه، مخلوط کردن قبول نداشتن منتخب با انتخاب است که در این مسیر به جای راه‌حل قانونی به مسیر دشمن منحرف شده به گونه‌ای که موضوع تقلب رمزی برای کشاندن مردم بی‌اطلاع و کم‌اطلاع از جریان فتنه توسط سران فتنه بود.

معاون اول قوه قضائیه هدف دشمن در این فتنه را براندازی نظام و حکوت اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: در روزهای پس از انتخابات، دشمن اعتماد مردم به نظام و ولایت فقیه را نشانه گرفته بود.

وی افزود: با وجود تاکیدات رهبر در مرزبندی با دشمن، توده ای ها، افراد ضد انقلابی و بهایی‌ها؛ سران فتنه، حرمت شکنان عاشورا و اعضای گروهگ «پژاک» را بی‌تقصیر دانسته و باعث امید اسرائیل و آمریکا شدند که ملت هوشیار ایران در راهپیمایی نهم دیماه 88 با حضور در میدان، غبارها را فرو نشاندند و با برملا کردن چهره‌ی سران فتنه و اعلام انزجار از این عوامل، ناامیدی دشمن را رقم زدند.

حجت الاسلام رئیسی، بزرگ‌ترین اشتباه سران فتنه را درست کردن جای پا برای دشمن در ایران ذکر کرد و گفت: این امر از نظر ملت ایران، رهبری، نخبگان و دستگاه قضایی گناهی نابخشودنی است و آن رامحکوم می‌کنیم.

وب ادامه داد: بر اساس تدابیر دستگاه قضا، سران فتنه ابتدا در افکار عموم مردم محکوم شدند و مورد نفرت قرار گرفتند همان گونه که از آمریکا و اسرائیل نفرت در دل مردم ایران وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امکان تکرار چنین رویدادهایی در ادامه وجود دارد که باید بصیرت، آمادگی برای شناخت، حضور و ایستادگی، هوشیاری، بیداری و تشخیص حق از باطل و عدم غفلت، بیشتر مورد توجه قرار گیرد به ویژه خواص و نخبگان که برخی از آن‌ها در امتحان الهی سال گذشته تجدید شدند.

حجت الاسلام رئیسی از دولت خواست، کسانی که در متن مساله هدفمندی یارانه‌ها قرار دارند، از حاشیه‌سازی بپرهیزند چون برای کشور و وحدت ملی این امر خطرآفرین است.

گفتنی است در این مراسم آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد، علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز حضور داشتند./930/پ201/ص
ارسال نظرات