۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۹۴۴۹۳
آیت الله خاتمی:

حماسه 9 دی فتنه گران را به حالت احتضار در آورد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: هدف فتنه گران 88، براندازی و کودتای مخملی بود که این توطئه در روز 9 دی خنثی شد؛ از این رو حماسه مردم، جریان فتنه و فتنه گران را به حالت احتضار رساند.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که 9 دی روز بیعت با ولایت، تبری از دشمنان و مقطع افتخار آمیز در کشور است، اظهار داشت: ما هر چه داریم مدیون حضرت سیدالشهدا(ع) هستیم چون 15 خرداد که آغاز انقلاب بود در 12 محرم اتفاق افتاد، 22 بهمن مدیون محرم و صفر است و حماسه 9 دی هم به علت بی‌حرمتی به روز عاشورا بود.

وی افزود: مردم دیدند که به مقدس ترین مقدساتشان یعنی عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) توهین شده است و اجازه ندادند مردم با آرامش عزاداری کنند و در این روز یک زوج جوان را به جرم این که مرد، ‌ته‌ریشی داشت و زن محجبه بود از ماشینش بیرون کشیدند و کتک زدند.

آیت الله خاتمی خاتمی تصریح کرد: متأسفانه سران فتنه در بیانیه های خود نوشتند که این افراد عزاداران سیدالشهدا(ع) بودند اما سؤال اینجا است که آیا عزادار امام حسین(ع) شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه می‌دهد، از این رو آنها ضد انقلاب محارب بودند.

وی با اشاره به شباهت‌های فتنه 88 با تقابل ناکثین، مارقین و قاسطین با حضرت امیر(ع) ادامه داد: حضرت علی(ع) در خطبه های 93 و 50 اسم جریان مقابل را جریان فتنه نامیدند که بیش از 10 بار حضرت در نهج البلاغه این کار را کرد؛ از این رو آنهایی که پس از 19 ماه به فتنه گران، معترض می گویند پیرو حضرت امیر(ع) نیستند.

آیت الله خاتمی با بیان این که فتنه گران حماسه ای که می توانست سرمایه بزرگی باشد را با جاه طلبی و تشنگی قدرت از بین بردند، گفت: حضرت در خطبه 50 می فرمایند که «امید و انگیزه فتنه‌گران فقط دنیا است» و ایشان هدف فتنه گران را در خطبه 22 براندازی می دانند.

وی افزود: ناکثان می خواستند که حکومت علوی را براندازند که بدون هیچ تردیدی باید گفت که هدف فتنه گران 88 جریان براندازی و کودتای مخملی بود که خنثی کردن این کودتا به دست مردم بود و در روز 9 دی صورت گرفت و این حماسه خط بطلانی بر تمامی توطئه های آنها بود و جریان فتنه را به احتضار رساند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هفت ابزار فتنه گری، فتنه گران که امام علی(ع) در نهج البلاغه به آن یادآور شدند، ادامه داد: اولین و دومین ابزار فتنه گری مقابل حضرت، دروغ و تهمت بود که بر اساس آن همه می دانستند حضرت امیر(ع) در قتل عثمان نقشی نداشتند اما این دروغ را مدام تکرار کردند که حضرت در نامه ششم نهج البلاغه به آن اشاره کردند.

وی اضافه کرد: در فتنه سال گذشته فتنه گران تقلب را مطرح کردند که بعداً خودشان گفتند که دروغ بوده است و شایعه تقلب، رمز اغتشاش بود.

آیت الله خاتمی گفت: سومین ابزار فتنه گری حرمت شکنی بود که آن سه گروه به مولا علی بن ابی طالب (ع) ناسزاها گفتند و همین روش را فتنه گران سال گذشته داشتند چون آنها به دنبال این بودند که قداست مقام معظم رهبری را که نائب امام زمان مان (عج) هستند را بشکنند.

وی با بیان این که حضرت آیت الله خامنه ای برای ما فقط یک رهبر سیاسی نیستند، یادآور شد: حیله شکستن قداست مقام معظم رهبری را مردم به درستی متوجه شدند و به همین خاطر بود که در حماسه 9 دی سال گذشته و امسال در مهدیه و جاهای دیگر فقط و فقط تصویر مقام معظم رهبری در دستان مردم بود که معنای این است که ملت ولایی بود، ولایی هست و ولایی خواهد ماند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: ابزار چهارم فتنه گران فضاسازی رسانه ای علیه مولا بود که معاویه 70 هزار منبر را علیه حضرت امیر(ع) بسیج کرد که آنها دروغ می ساختند و بالای منابر و برای بچه ها می گفتند و همین فضاسازی را فتنه گران سال گذشته داشتند به طوری که حجم تبلیغات رسانه ای دشمنان در سال گذشته در طول تاریخ انقلاب بی سابقه بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: پنجمین ابزار رسانه ای فتنه گران جابجایی معیارها بود که آنها با اینکه می دانستند علی(ع) معیار حق است به دنبال چهره هایی منتسب به پیامبر اکرم(ص) که موجه بوند رفتند و سال گذشته نیز افرادی که سوابقی با امام خمینی(ره) داشتند به میدان آمدند.

وی با بیان این که شمر که کانون فتنه عاشورا است، همان کسی است که در جنگ صفین در رکاب حضرت علی (ع) شمشیر می زد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که «میزان حال افراد است».

آیت الله خاتمی گفت: ششمین ابزار فتنه گران مقابل حضرت امیر(ع) سوء استفاده از مقدسات بود که بر این اساس معاویه تا توانست از مقدسات به خصوص قرآن بهره برد و می بینیم که در فتنه سال گذشته فتنه گران از نام امام خمینی(ره) چنان سوء استفاده ای کردند که در طول تاریخ انقلاب بی سابقه بود و تعبیر حضرت آقا از مسجد ضرار هم همین بود.

وی افزود: هفتمین ابزار فتنه گری آنها در مقابل حضرت ایجاد تفرقه بود که حضرت علی(ع) در خطبه 121 اشاره کردند که آنها در پی ایجاد تفرقه هستند که بدترین نوع تفرقه تفرقه بین امام و امت است و مردم ما در 9 دی نشان دادند که هرگز از نظام اسلامی جدا نخواهند شد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در فتنه 88 مباشران فتنه و سکوت کنندگان در مقابل فتنه نیز نقش مهمی داشتند که البته یک فرقی بین این دو هست و آن این است که ما مباشران را مردود می دانیم اما سکوت کنندگان تجدید شدند و هنوز راه برای جبران آنها باز است.

وی خاطرنشان کرد: فتنه 9 دی یک پیام برای آیندگان دارد و آن این است که در فضای غبارآلود فتنه، نورافکن، بصیرت است و چراغ بصیرت پیروی از حجت‌ خدا است یعنی همان که حضرت امیر(ع) در خطبه پنجم فرمودند«امواج فتنه ها را با کشتی های نجات بشکافید».

امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها اظهار داشت: گام اول این طرح موفق بود اما دولت باید به نظارت ادامه دهد تا مبادا به قشر محروم فشار بیشتری وارد شود و به تولید بها دهد چرا که در سایه تولید است که اهداف عالی این طرح به بار خواهد نشست.

وی با بیان این که دولت باید از واردات بی رویه که سرانجام آن چیزی جز بی کاری نیست اجتناب کند، اضافه کرد: برای اجرای موفق این طرح وحدت بسیار اهمیت دارد و مسؤولان و مردم باید از اقدامات و اظهارات چالش برانگیز خودداری کنند.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: از کشور آذربایجان که دومین کشور شیعه جهان است خبر رسیده است که دولت طی بخشنامه ای کشف حجاب را برای دختران دانش آموز و دانشجو اجباری کرده است که ما نصیحت می کنیم به مصلحت نیست مسئولان این کشور با مردم خود این گونه رفتار کنند.

وی افزود: حادثه سیل پاکستان همچنان غم بزرگ ما محسوب می شوند که می طلبد مردم به محبان اهل بیت(ع) این کشور کمک کنند و دولت پاکستان هم نباید اجازه دهد کشورش محل تروریسم باشد و به مصلحت است تروریست ها را پس از دستگیری به ایران تحویل دهند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه با بیان این که درآمد پاک و لقمه حلال از شروط مهم استجابت دعا است، تصریح کرد: در روایات آمده است که کسی که از لقمه حرام بخورد دعایش مستجاب نمی شود و لقمه حرام اجازه نمی دهد اثر سازنده عبادت در وجود انسان برقرار شود.

وی با اشاره به ایام شهادت امام سجاد(ع) افزود: امام سجاد(ع) 35 سال پس از حادثه عاشورا زنده بودند؛ اما در این مدت تا غذایی برای حضرت می آوردند و می خواستند آبی بنوشند گریه می کردند که بستگان ایشان عرض کردند که ما نگران شما هستیم اما حضرت فرمودند«یعقوب پیامبر 12 پسر داشت که از یک پسر خود با آن که می دانست زنده است دور شد؛ اما آنقدر گریست که چشمانش سفید شد؛ اما من در کربلا 72 لاله را از دست دادم پس چگونه گریه نکنم؟». /956/پ201/س
ارسال نظرات