۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۹۴۴۹۷
معاون فرهنگی اوقاف گیلان:

بی بصیرتی خواص آنها را در صف فتنه گران قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: حماسه عظیم نهم دی سال گذشته نشان داد که پس از گذشت سه دهه از انقلاب هنوز شور انقلابی و عشق به امام، رهبری و ولایت در دل های ملت ایران وجود دارد.
خيانت خواص
حجت السلام عباس خوبرو، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: ملت ولایت مدار ایران اسلامی در طول سی سال گذشته بارها بصیرت و هوشیاری خود را در صحنه های مختلف اثبات کردند.

وی افزود: حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات از بهترین خاطرات و دست یافته های انقلاب اسلامی ایران است که خود نشانی از بصیرت و آگاهی ملت بود و با شکوه هرچه تمام تر به منصحه ظهور گذاشته شد و همچون خاری در چشم ابرقدرت ها، استعمارگران و بدخواهان اسلام و ایران بود.

حجت الاسلام خوبرو ادامه داد: ملت مسلمان ایران در طول تاریخ همیشه در صحنه های سیاسی، اجتماعی و مذهبی حضور داشتند و سرسختانه از آرمان ها و ارزش های خود تا پای جان دفاع کردند.

وی، حماسه نهم دی را اعتراض ملی مردم مسلمان و ولایت مدار ایران اسلامی به توطئه های دشمنان و فتنه افکنی فاسدان و دولتمردان غرب دانست و خاطرنشان کرد: آن حماسه ماندگار نشان داد که بعد از گذشت سه دهه از گذشت انقلاب هنوز شور انقلابی و عشق به امام، رهبری و ولایت در دل های مردم وجود دارد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان، با اشاره به این که فتنه های سال گذشته کشور را می تواند با جنگ جمل مقایسه کرد، گفت: در جریان فتنه های سال گذشته و حواشی آن، عمارهایی در جامعه حضور داشتند و در جهت آگاهی دادن به مردم و بصیرت افزایی نسبت به واقعیت های پشت پرده تلاش کردند و گروهی هم مانند طلحه و زبیر بودند که انحراف و انحطاط را دامن می زدند.

حجت الاسلام خوبرو ادامه داد: در واکاوی مسائل قبل و بعد انتخابات و بررسی علل و عوامل ایجاد آشوب فتنه، به این نتیجه خواهیم رسید که کسانی که در دوران انقلاب و اداره کشور مطرح بودند و وجهه انقلابی و سیاسی بالایی داشتند با کوته فکری و توجه به آمال و آرزوهای بی اساس در صف دشمنان قرار گرفتند و با عمل کردن به برنامه های از پیش تعیین شده آنها در راه براندازی نظام با نام تحول و اصلاح طلبی گام برداشتند و به آرمان ها و ارزش هایی که سال های متمادی خود برای پرورش و گسترش آن در جامعه تلاش کرده بودند اهانت کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که شخصی خود را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری معرفی می کند، نشان از قبول داشتن نظام، آرمان ها و قوانین حاکم بر آن است و این گونه نشان می دهد که فرد نسبت به همه این قضایا احساس تعهد و مسؤولیت می کند و از این حیث خود را برای تصدی در پست ریاست جمهوری آماده کرده است و با تایید صلاحیت کاندیدای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان احساس تعهد و مسؤولیت پذیری وارد مرحله اجرا می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه گیلان، ادامه داد: متأسفانه در جریان انتخابات سال گذشته تعدادی از افراد بعد از تائید صلاحیت، مورد شستشوی مغزی از سوی بیگانگان قرار گرفتند و همه قوانین را فراموش کرده و در جهت رسیدن دشمنان به اهداف شومشان گام برداشتند.

حجت الاسلام خوبرو تصریح کرد: برنامه های این افراد و تبلیغاتشان از سوی بیگانگان مدیریت می شد و آنها را از چارچوب نظام و قوانین اسلامی خارج کرد و بی بصیرتی همین افراد، خود باختگی ذهنی و فرهنگی و هرج و مرج طلبی شان باعث شد تا از صف انقلاب خارج و در صف غیر انقلابی ها و دشمنان نظام جای گیرند.

وی بیان داشت: هدایت و رهبری وقایع 13آبان، 16آذر و حتک حرمت به مقدسات در عاشورای حسینی سال گذشته چیزی جز بی بصیرتی این گروه نیست و نشانی از رسوخ تهاجمات فکری و فرهنگی دشمنان بر چهره های انقلابی است.

حجت الاسلام خوبرو ادامه داد: سکوت در برابر این آشوب ها و تماشای این حرکت های ناپسند از سوی برخی دیگر از مسؤولان، چهره های سیاسی و برجسته کشور که همگام با انقلاب بودند هم بر زشتی این حوادث افزوده شد و نشان داد که زمینه انحراف در آنها هم وجود دارد و آنها هم می توانند در صف دشمنان حضور داشته باشند.

وی گفت: مردم با حضور پرشکوه خود در انتخابات نشان دادند که خواسته و هدفشان در انتخابات نه انتخاب یک فرد، بلکه انتخاب این حکومت و رای مثبت به نظام و قوانین حاکم برآن است.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان ادامه داد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی با توجه به ولایی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران و رضایت از مقام معظم رهبری بار دیگر با حضور خود صحنه ای عظیم و با شکوه را در صفحه های تاریخ به یادگار گذاشتند و از ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب حمایت کردند.

حجت الاسلام خوبرو افزود: تلاش دشمنان برای براندازی و نابودی ایران اسلامی بخاطر ترس از همین همبستگی ها است و تلاش دشمنان برای اسلام و انقلاب یک امر خیر است که مردم را به صحنه ها میک شاند تا همگی، همصدا و هم پیمان در برابر دشمنان بایستند.

وی ادامه داد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب یک امر اساسی و یک الزام است زیرا این کشور و این نظام متعلق به همه آنها است و هرکدام به یک اندازه در آینده آن سهیم هستند.

معاون فرهنگی اوقاف گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که علما و روحانیان نیز از دوران قبل از انقلاب تا کنون در صحنه های مبارزه پیشگام بودند و حضور فعال داشتند، گفت: این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی در همه ایام پابه پای مردم در جهت به کمال رسیدن اسلام و انقلاب تلاش کردند و در حیطه جنگ نرم با شناساندن فتنه ها و همفکری در رفع مشکلات ناشی از آن همراهی موثری داشتند.

حجت الاسلام خوبرو خاطرنشان کرد: روحانیت چون راه و آیین خدا و ائمه را ادامه می دهند، افرادی هستند که به دلیل بینش سیاسی و دینی عمیق توانایی شناخت حق از باطل و شناساندن آن به امت را دارند و این مهم جزیی از وظایف آنها است.

وی ادامه داد: روحانیت در دوره انتخابات و حوادث آن دوران نقش به سزایی در بصیرت افزایی داشتند و با نفوذی که در بین مردم داشتند، با صحبت و تبلیغ در باب مسائل اعتقادی و اسلامی که بسیار پر اهمیت است، در رفع ابهامات و ایجاد بصیرت تلاش کردند./950/ت302/الف
ارسال نظرات