۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۹۴۵۰۷
آیت الله کعبی:

اعلام برائت و بیزاری ملت از فتنه گران، نظام اسلامی را واکسینه کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که 9 دی مصداق تولی نسبت به ولایت و تبری نسبت به دشمنان رهبری است، گفت: اعلام برائت ملت از فتنه گران، انقلاب در برابر فتنه ها واکسینه کرد.
آيت الله عباس کعبي، عضو فقهاي شوراي نگهبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کعبی در مراسم بصیرت و حماسه حضور که در حسینیه آیت الله خامنه ای مشهد برگزار شد به آیات 24 تا 29 سوره انفال اشاره کرد و گفت: موضوع سخن و شأن نزول این آیات پیرامون نسل اول انقلاب در دوران رسول خدا(ص) است.

وی افزود: این آیات در نوعی آینده نگری به اصحاب رسول خدا هشدار می دهد «مواظب باشید در آینده در فتنه سقوط نکرده و نقض بیعت نکنید تا از مسیر اسلام جا نمانید»، و سپس به آن ها یادآوری می کند «در غزوه بدر دوران سختی را پشت سرگذاشتید، امروز به برکت رسول خدا(ص) به حکومت رسیده اید، در نتیجه کفران نعمت نکنید و دچار فتننه نشوید».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی در جلد نهم تفسیرالمیزان می فرمایند«این آیات به روشنی حوادث و فتنه های صدر اسلام را تبیین می کند، فتنه ای که عده ای از افراد با سابقه انقلابی به جهت قدرت طلبی حسادت کردند و ولایت را نپذیرفتند و در مقابل علی(ع) شمشیر زدند و مهم ترین حادثه صدر اسلام بعد از ارتحال حضرت رسول(ص) را در جریان سقیفه در قالب جنگی تمام عیار جهت فروپاشی حکومت اسلامی برپا نمودند».

وی اظهار داشت: برخی از افرادی که در فتنه 88 شرکت کردند هیچ گونه سابقه(حتی سابقه مبارزاتی) نداشتند و تا آن روز هرچه که داشتند به برکت نظام و انقلاب اسلامی بدست آورده بودند. هدف این افراد از ایجاد این فتنه ظلم به نظام و انقلاب بود و این افراد می خواستند سرمایه امام، انقلاب، نظام و مردم را در جهت منافع خود خرج کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در همین خصوص بیان کرد: اسلام و نظام اسلامی امانتی عمومی است و کسی که در جهت تخریب و از بین رفتن این امانت بکوشد خیانت کرده است.

وی ادامه داد: یکی از گناه های سیاسی اجتماعی، ایستادگی در برابر ولایت است، زیرا این امر به مصالح جامعه اسلامی ضربه می زند و این خود از گناهان کبیره است.

آیت الله کعبی از فتنه 88به فتنه قدرت و ثروت تعبیر کرد و با عنوان اینکه در قرآن ذکر شده است «کسانی که دنبال قدرت، عافیت و دنیا هستند دیر یا زود سقوط می کنند»، تصریح کرد: یکی از راه حل هایی که انسان می تواند برای جلوگیری از سقوط به او تمسک جوید این است که انسان ها باید برای حق و باطل معیارهایی داشته باشند، به گونه ای که بتوانند این دو را از یکدیگر تشخیص دهند و این مسأله تنها با رعایت تقوا صورت می پذیرد.

وی ابراز داشت: فتنه 88 در واقع برنامه ای متشکل از فتنه فکری، سیاسی، اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی علیه نظام و رهبری بود که از ابتدای انتخاب شدن رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مقام (منسب) شکل گرفت و آغاز شد، حضرت آیت الله خامنه ای در این دوران علی رغم اینکه قدرت جذب بالایی داشتند و تعامل چشمگیری(بنا به مصلحت نظام) با این افراد می کردند، اما متأسفانه سران فتنه قدم به قدم جلو آمدند و فتنه 88 را علیه حاکمیت دینی تشکیل دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سپس به تشریح فعالیت های چند جریان متضاد با امام و رهبری که در قبل وبعد از انقلاب ایستادگی می کردند پرداخت و گفت: یکی از این جریان های انحرافی، جریان لیبرال دموکراسی است که با شعار های پر زرق و برق غربی به دنبال مدل و سبک های خاص خود بودند، اما رهبری با مطرح کردن اصلاحات اسلامی و آمریکایی پروژه اصلاحات آمریکایی را مجبور به عقب نشینی کردند.

وی افزود: همه این جریان ها در انتخابات نهم با یکدیگر متحد شدند، اما ملت غیور و با بصیرت ایران با گفتمان امام، انقلاب و رهبری حرکت رو به جلویی را آغاز و جریان جدیدی را ایجاد کردند.

این استاد حوزه علمیه قم  اذعان داشت: عده ای از متحدان این جریان روشنفکرانی هستند که به اسلام منهای روحانیت، فقاهت و شریعت قائل شده بودند و عده ی دیگر دین را از سیاست جدا می دانستند.

وی ادامه داد: این جریانات انحرافی در فتنه 88 همواره مورد حمایت منافیقن، گروهک ها، بهایی ها و سرویس های جاسوسی دشمن قرار می گرفتند.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که جریان فتنه در زمان انتخابات 88 چند مرحله را پشت سر گذاشته بود، بیان کرد: آماده سازی در سال های خرداد 88، عملیات فتنه به خیابان کشاندن عده ای از رأی دهندگان و ایستادگی در برابر رأی مردم، ولایت و رهبری، حمله و کشته سازی و مشتبه کردن امور و اوضاع بعد از رهنمودهای رهبری در نماز جمعه صورت گرفت و مطرح کردن بحث حکمیت از جمله مراحلی است که این افراد برای ایجاد فتنه طی کرده و در نظر گرفته بودند.

وی در خصوص عظمت یوم الله 9 دی خاطرنشان کرد: حضور مردم در نهم دی ماه به صورت خودجوش و مردمی آغاز، و منجر به حضور توده های مردمی در سراسر کشور شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 9 دی را مصداق تولی نسبت به ولایت و تبری نسبت به دشمنان نظام و رهبری دانست و با بیان اینکه در این روز بزرگ فتنه گران نابود شدند، تصریح کرد: اعلام برائت و بیزاری قاطع ملت از فتنه گران در این روز بزرگ باعث شد که انقلاب در برابر فتنه ها واکسینه شود.

وی اظهار داشت: در 20 سال رهبری آیت الله العظمی خامنه ای هیچ حماسه و قیامی به اهمیت 9 دی در صیانت از باورها، ارزش ها و دفاع از رهبری شکل نگرفت./968/پ201/س
ارسال نظرات