۱۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۴۵۱۰
آیت الله شبستری:

ولایت مداری و بصیرت مهم ترین پیام بزرگداشت 9 دی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: مردم در مراسم گرامی داشت 9 دی بار دیگر ثابت کردند که تا آخرین قطره خون خود از نظام اسلامی و ولایت فقیه پشتیبانی خواهند کرد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به حماسه ماندگار ملت ایران در روز گذشته اظهار داشت: توجه به ریشه های فتنه سال گذشته بسیاری از حقایق پنهان و اهمیت حماسه 8 دی مردم تبریز و 9 دی ملت ایران را در سال 88 آشکار خواهد کرد.

وی با بیان این که تقلب در انتخابات تنها بهانه ای برای براندازی نظام اسلامی بود، گفت: مشکل اصلی حرمت شکنان عاشورا و آشوبگران هشت ماه فتنه، اسلام و اصل ولایت فقیه بود، آنان با خود اسلام و ولایت مشکل داشتند.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه ریشه های فتنه باید به طور کامل خشکانده شود، تصریح کرد: محاکمه هایی که پس از جریان فتنه صورت گرفت، کاملا مشخص کرد که آنان با حمایت و تحریک استکبار جهانی قصد براندازی داشتند، امروز نیز در نهایت حماقت به دنبال روزنه ای برای توطئه گری هستند.

امام جمعه تبریز از حماسه ملت ایران در نهم دی ماه سال 88 به عنوان برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار نظام اسلامی ایران یاد کرد و گفت: مردم در تجمع روز گذشته بار دیگر ثابت کردند که تا آخرین قطره خون و نفس خود از نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه پشتیبانی خواهند کرد.

آیت الله شبستری ادامه داد: ملت ابران با بصیرت و آگاهی خود بار دیگر ثابت کردند همواره در صحنه های حساس انقلاب حضور دارند و جواب دندان شکنی به فتنه انگیزان و سران فتنه می دهند.

وی با بیان اینکه صحنه های ماندگار روز گذشته تجدید میثاق با ولایت فقیه و اعلام انزجار از فتنه گران بود، تصریح کرد: دشمنان هنوز از فتنه گری دست برنداشته اند و درصدد زیر سؤال بردن حماسه مردم ایران در نهم دی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اسفناک مردم سیل زده پاکستان اظهار داشت: امت اسلامی باید در غم مردم مسلمان و برادر پاکستان شریک باشند و کمک های خود را روانه آن کشور کنند.

وی ادامه داد: هنوز با گذشت ماه ها از آن سیل ویرانگر وضعیت مردم پاکستان دردناک است، البته فصل با فرا رسیدن فصل زمستان، نیاز مردم این کشور به وسایل گرمایشی بیش از پیش احساس می شود.

آیت الله شبستری در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) تصریح کرد: صحیفه سجادیه آن حضرت نباید میان شیعیان مهجور بماند، عالی ترین مضامین عرفانی شیعه در این اثر ارزشمند نهفته است.

امام جمعه تبریز از آن حضرت به عنوان پیام رسان واقعه کربلا یاد کرد و گفت: امام سجاد(ع) با دشمن شناسی و بصیرت لازم، با رویکردی عبادی نسبت به آگاهی بخشی به امت اسلامی کوشید که الگوگیری از سجایای اخلاقی و مکارم آن امام همام ضرورت امروز جامعه اسلامی ایران است./935/پ201/س
ارسال نظرات