۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۹۴۵۶۳

جشنواره قرآنی «مدها‌متان» در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره قرآنی مدها متان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان شرقی در مسجد نور شهرک شهید یاغچیان تبریز برگزار شد.
قرآن نفيس
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ششمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» شب گذشته همزمان با سالروز شهادت امام سجاد«ع» و با شرکت 150 نفر از علاقه مندان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان برگزار شد.

در این جشنواره 150 نفر از علاقه مندان و اعضای قرآنی بین 16 تا 35 سال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، ابتهال و مفاهیم نهج البلاغه و قرآن کریم به رقابت پرداختند.

مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با اعلام این خبر، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی چهره های برتر و توانمند قرآنی، جذب بیشتر جوانان به قرآن و مساجد و تربیت و آموزش قرآنی آنان برشمرد.

محمد هادی نیا با بیان اینکه سطح کمی و کیفی این جشنواره نسبت به سال های گذشته چشمگیر بود، تصریح کرد: نفرات اول هر یک از رشته های مسابقه به اضافه نفرات اول حفظ 5 و 10 جزء و حفظ کل به جشنواره مرحله کشوری که در دهه مبارک فجر در استان هرمزگگان برگزار می شود، معرفی و اعزام می شوند.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه جشنواره جوانان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، از نفرات اول تا سوم هر یک از رشته ها تجلیل به عمل می آید.

یادآور می شود، دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان 250 باب کانون فرهنگی هنری تحت پوشش دارد که بیش از 50 باب از این کانون هاب در کنار 14 باب مرکز خانه نور فعالیت شاخص قرآنی دارند./935/د102/س
ارسال نظرات