۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۹۴۵۶۹
انتقاد شدید خطیب جمعه قطیف عربستان از اخراج یک معلم شیعه؛

شیعیان نیز حق دارند نماز بخوانند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قطیف عربستان از اخراج معلم شیعه این کشور به دلیل آموزش نماز بر اساس مذهب تشیع و برگزاری نماز جماعت در مدرسه به شدت انتقاد کرد.
شيخ حسن صفار خطيب جمعه قطيف عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان، در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر، اخراج معلم شیعه این کشور به دلیل آموزش نماز بر اساس مذهب تشیع را محکوم کرد و گفت: اخراج فوزی شنر معلم شیعه شهر ام الحمام قطیف به دلیل آموزش دادن نماز بر اساس احکام مذهب تشیع توسط وزارت آموزش و پرورش امری عجیب و محکوم است، آیا آموزش دادن دانش آموزان شیعه به نماز بر اساس مذهبشان جرم است.

وی افزود: متاسفانه برخی از گروههای افراطی سعی می کنند تنها رای خود را بر اساس یک مذهب بر کشور حاکم سازند و به دیگر مذاهب احترام نمی گذارند و آرای سایر مذاهب را جرم تلقی می کنند.

حجت الاسلام صفار، وزارت آموزش و پرورش را به تجدید نظر در این حکم دعوت کرد و اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش برای اینکه اینگونه مشکلات به وجود نیاید و احساسات شهروندان را جریحه دار نکند باید در این حکم تجدید نظر نماید و به مفهوم شهروندی و حقوق بشر پایبند باشد.

خطیب جمعه قطیف تصریح کرد: هنگامی که فهم از دین بر اساس مذاهب مختلف مغایرت داشته باشد خانواده ها به صورت طبیعی حق دارند تا فرزندان خود را بر اساس مذهبشان تربیت کنند و این امر از آموزه های اسلام است.

وی بر لزوم آموزش دانش آموزان بر اساس مذهبشان تاکید کرد و بیان داشت: آموزش و پرورش در هر منطقه ای باید بر اساس مذهب ساکنان آن منطقه صورت گیرد تا دانش آموزان به دلیل آموزش بر اساس یک مذهب در مدرسه و تربیت بر اساس مذهبی دیگر در خانه دچار دوگانگی نشوند و باید به مذهب و کرامت دانش آموزان احترام گذاشت.

شیخ حسن صفار با اشاره به آموزش تنها بر اساس وهابیت گفت: آموزش در مدارس عربستان تنها بر اساس اعتقادت وهابیت صورت می گیرد در حالی که جمع کثیری از ساکنان عربستان را شیعیان تشکیل می دهند و دانش آموزان شیعه مجبور هستند عقایدی را آموزش ببیند که آنان را مشرک و کافر می داند و همواره به آنان توهین می کند.

خطیب جمعه قطیف دانش آموزان شیعی را به ادای حقوق خود دعوت کرد و خاطرنشان ساخت: دانش آموزان شیعه باید به وظایف دینی خود را بر اساس مذهبشان ادا نمایند و هیچ کس حق ندارد آنان را از ادای نماز جماعت بر اساس مذهب تشیع بازدارد و بسیار عجیب است که سنی ها اجازه اقامت نماز جماعت در مدارس را داشته باشند ولی شیعیان از این حق محروم باشند، این در حالی است که مذهب رسمی عربستان اقامه نماز جماعت را واجب می داند پس چگونه است که مردم را از انجام این فریضه که آن را واجب می دانند محروم می سازند.

گفتنی است وزارت آموزش و پرورش عربستان، هفته پیش، فوزی شنر معلم شیعه را به دلیل آموزش نماز بر اساس مذهب تشیع به دانش آموزان شیعه و اقامه نماز جماعت در مدرسه از کار برکنار کرد./980/گ
ارسال نظرات