۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۹۴۵۷۵
مدیر حوزه‌های علمیه:

کتاب رسم پارسایی معلم سیار و جاودان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مقتدایی، خواندن کتاب رسم پارسایی را برای هر طلبه ضروری خواند و اظهار داشت: کتاب رسم پارسایی معلم سیار و جاودان است که از آیت‌الله اشتهاردی به میراث مانده است و می‌توانند برای عموم حوزویان و اقشار مختلف مردم قابل استفاده باشد.
رونمايي از کتاب رسم پارسايي "درس هاي اخلاق آيت الله اشتهاردي" رونمايي از کتاب رسم پارسايي "درس هاي اخلاق آيت الله اشتهاردي"
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه، امروز در مراسم رونمایی کتاب رسم پارسایی با توجه به همزمانی انتشار این کتاب با ایام شهادت حضرت سجاد(ع) گفت: این کتاب همچون صحیفه سجادیه مملو از معنویت و توصیه‌های اخلاقی است.

وی با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران افق حوزه در خصوص تدوین کتاب رسم پارسایی اظهار داشت: کتاب رسم پارسایی در ایجاد معنویت و جذب افراد به دیانت و تقوا بسیار موثر است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این که آیت‌الله اشتهاردی شخصیت والایی داشت، افزود: رحلت این عالم ربانی برای حوزه علمیه خسارت بزرگی بود که امیدورایم این خسارت جبران شود.

وی با بیان این که آیت‌الله اشتهاری دارای کرسی تدریس بسیار قوی در حوزه بود به تواضع و فروتنی وی اشاره و همچنین از مراتب علمی و تالیفات وی قدردانی کرد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: تواضع آیت‌الله اشتهاری می‌تواند برای حوزویان الگو باشد، ایشان از استادان بسیار ارزشمندی که دارای سوابق علمی و تقوایی بودند، استفاده کردند و ایشان عصاره استادان اخلاق بود.

وی ادامه داد: ساده زیستی آیت‌الله اشتهاردی برای طلاب درسی عملی بود و از چهره‌های بودند که سخنان و بیاناتشان در مخاطب تاثیر فراوانی داشت و امیدواریم با انتشار کتاب پارسایی این تاثیر را در طلاب جوان نیز شاهد باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روش اخلاقی آیت‌الله اشتهاردی گفت: روش و اخلاق ایشان برای همه طلاب الگو است و واقعا زمانی که انسان آیت‌الله اشتهاردی را می‌دید به یاد خدا می‌افتاد.

وی افزود: ایشان در برابر طلاب بسیار متواضع بود و هر طلبه‌ای که از ایشان درخواست و یا سوالی داشت همچون فرزندش به خواسته طلبه پاسخ می‌داد و با داشتن درجه علمی بسیار بالا، هرگز به این خواسته طلبه احترام می‌گذاشت.

آیت‌الله مقتدایی یادآور شد: کتاب رسم پارسایی معلم سیار و جاودان است که از آیت‌الله اشتهاردی به میراث مانده است و می‌توانند برای عموم حوزویان و اقشار مختلف مردم قابل استفاده باشد.

وی ادامه داد: من به همه طلاب، استادان حوزه و کسانی که علاقه‌مند به مباحث اخلاقی هستند، خواندن کتاب رسم پارسایی را سفارش می کنم و خواندن این کتاب را برای هر طلبه لازم می‌دانم تا هر روز چند سطری از این کتاب را مطالعه و در زندگی خود اجرا کند./917/پ202/ص

ارسال نظرات