۱۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۹۴۶۱۲

علمای شیعیان اهل سنت و دروزیان لبنان انفجار اسکندریه را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علما و شخصیت های مذهبی برجسته شیعیان، اهل سنت و دروزیان لبنان، حادثه تروریستی کلیسای قدیسین اسکندریه مصر را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها شهروند مصری شد، محکوم کردند.
انفجار تروريستي اسکندريه مصر، کليساي قديسين
به گزارش خبرگزاری رسا، علما و شخصیت های مذهبی برجسته شیعیان، اهل سنت و دروزیان لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه هایی جداگانه، حادثه تروریستی کلیسای قدیسین اسکندریه مصر که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها شهروند مصری شد را محکوم کردند.

سید علی فضل الله، خطیب جمعه شهر بیروت، این حادثه تروریستی را اقدامی وحشیانه و ضد اسلامی و مخالف با تمامی ارزش های شرعی، اخلاقی و انسانی دانست و خواستار هوشیاری نسبت به نقشه شومی که با فتنه انگیزی مذهبی، طایفه ای و نژادی، وحدت امت اسلام و کشورهای عربی و اسلامی را نشانه رفته است، شد.

وی عاملان این جنایت تروریستی را مزدوران رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام برشمرد و خطاب به ملت مصر افزود: ما نگران تحرکات سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و مزدوران این رژیم هستیم که در چارچوب طرح خود برای فتنه انگیزی در جهان اسلام، خواهان گسترش درگیری های داخلی در مصر هستند.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز با محکوم کردن انفجار تروریستی اسکندریه، تاکید کرد: آثار انگشت جنایتکاران صهیونیستی که با پایمال کردن مقدسات خو گرفته اند در این جنایت آشکار است. این اقدام تروریستی در راستای منافع اسراییل صورت گرفته است که به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف های مذهبی و طایفه ای در امت اسلام است.

وی هتک حرمت کلیسا را همانند هتک حرمت مسجد دانست و با محکوم کردن تجاوزگری علیه کلیساها، مساجد و اماکن مقدس و عبادتگاه ها و زیر پا گذاشتن حرمت ادیان آسمانی و پایمال کردن خون انسان های بی گناه، پیروان اسلام و مسیحیت را به تشکیل صفی یکپارچه در برابر فتنه انگیزان و جنایتکاران فراخواند و از ملت مصر خواست تا با حفظ وحدت خود به مبارزه با این اقدام های تروریستی بشتابد.

شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اهل سنت لبنان نیز این جنایت تروریستی علیه کلیسای قدیسین اسکندریه را اقدامی جنایتکارانه دانست که نشانه های بازی سیاسی بین المللی در کشمکش های عربی ـ اسراییلی در آن آشکار است و گفت: هدف این اقدام، ضربه زدن به وحدت ملی مصر و تلاش برای برافروختن آتش فتنه و کشمکش داخلی میان مسلمانان و مسیحیان مصر است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت مسلمانان و مسیحیان برای ناکام ساختن دسیسه های طایفه ای و مذهبی برای ایجاد شکاف و اختلاف میان آنها، رسوایی بنحاس لافون، وزیر دفاع اسراییل در حمایت از اقدام های تروریستی در مصر در اوایل دهه پنجاه میلادی برای ارائه تصویری تروریستی از مصر را خاطرنشان ساخت و افزود: امروز نیز وحدت مسلمانان و مسیحیان در مصر را نشانه رفته اند.

شیخ نعیم حسن، رهبر مذهبی دروزیان لبنان نیز با محکوم کردن این اقدام تروریستی که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، انفجار تروریستی علیه کلیسای قدیسین اسکندریه را جنایتی علیه انسانیت و وحدت ملی مصر دانست و گفت: هدف مستقیم این جنایت همزیستی مسالمت آمیز مسیحیان و مسلمانان است.

گفتنی است که حزب الله لبنان؛ سعدالدین حریری، نخست وزیر لبنان؛ فواد سنیوره، رییس فراکسیون اهل سنت المستقبل و اسقف های برجسته مسیحی لبنان نیز با صدور بیانیه هایی انفجار تروریستی اسکندریه را محکوم کردند.

یادآور می شود که جمعه شب در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی کلیسای قدیسین شهر اسکندریه مصر 21 نفر از شهروندان مسیحی مصر که برای جشن سال نو میلادی تجمع کرده بودند، کشته و شمار بسیاری زخمی شدند. حسنی مبارک، رییس جمهور مصر با اشاره به دخالت خارجی در جنایت علیه مسیحیان این کشور بر مقابله جدی با عاملان این حادثه تاکید کرد./981/گ
ارسال نظرات