۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۹۴۶۶۳
خطیب جمعه قفول بحرین:

احترام و دوستی با علمای دین را به فرزندانمان بیاموزیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین هجمه های صورت گرفته علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کرد و خواستار ایستادگی مردم در برابر نقشه های دشمنان شد.
علامه غريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید عبدالله غریفی خطیب جمعه قفول بحرین طی سخانی که در جمع کثیری از شیعیان در مسجد امام صادق(ع) قفول ایراد کرد با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف علمای دین گفت: هر اقدامی که در جهت تضعیف علمای دین صورت می گیرد سبب دور شدن نسل های آینده از دین و ایمان خواهد شد و بر ما واجب است تا احترام و دوستی به علما و مراجع تقلید را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی هجمه های صورت گرفته علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و افزود: رهبر شیعیان بحرین از نمادهای بزرگ تشیع است که تاریخ به جهاد، فداکاری، اخلاص به دین و پرورش نسل های مومن گواهی می دهد و همه وظیفه داریم تا در برابر این هجمه ها بایستیم و از آیت الله عیسی قاسم که عامل وحدت و قدرت و صلابت ماست و حضور فعالی در صحنه های مختلف دارد حمایت کنیم.

علامه غریفی قداست علما را امری طبیعی خواند و تصریح کرد: عصمت و قداست مطلق متعلق به انبیا و اوصیا است لیکن مراجع و علمای دین نیز دارای قداست هستند و این قداست از احترام و دوستی مردم به نمادهای دینی نشات می گیرد.

خطیب جمعه قفول بحرین اظهار داشت: بنده نمی خواهیم با این سخنان از اهداف اصلیمان دور شویم لیکن سکوت در برابر این هجمه ها را صحیح نمی دانیم و نسبت به پیامدهای آن نگران هستیم، لذا در روزهای آینده نیز در این مورد سخن خواهم گفت.

وی ارتحال شیخ محمد علی العکری از علمای شیعه این کشور را تسلیت گفت و بیان داشت: این عالم فقید در زمینه های مختلف حضور فعالی داشت و خدمات ایشان برای ملت فراموش شدنی نیست و بحرین عالم و مجاهد بزرگی را از دست دادند./980/گ
ارسال نظرات