۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۹۴۶۸۶
عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس:

اجرای مجازات محارب، سبب کاهش جرائم در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل تأثیر‌گذاری در مجازات اسلامی سرعت در اجرای حکم و جلوگیری از اطاله دادرسی است.
حجت الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس هشتم
حجت الاسلام موسی قربانی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: یکی از عوامل تاثیر گذاری در مجازات اسلامی سرعت در اجرای حکم و جلوگیری از اطاله دادرسی است.

وی افزود: اینکه قوه قضاییه بنا دارد تا احکام صادر شده را به سرعت اجرایی کند اثر گذاری اجتماعی بهتری برای جامعه و نفع بیشتری به آسیب دیدگان است.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور کلی هدف از دادرسی و اجرای حکم، به هنجار کردن جامعه و تسلی آسیب دیدگان از جرائم است.

وی تصریح کرد: اگر قاتلی 5 سال در زندان انتظار حکم خود را دارد پس از 5 سال، در پای دار به جای تنفر، حس ترحم برای بیننده ایجاد می شود و این به خاطر عدم سرعت در اجرای حکم است.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع اینگونه اجرای احکام آثار بازدارنده خود را در جامعه نیز از دست می دهد و مجرم به درستی تنبیه نمی شود.

وی در خصوص اشرار و برهم زنندگان امنیت جامعه نیز بیان داشت: اینکه افراد شرور و برهم زنندگان امنیت جامعه که با سلاح سرد و گرم افراد را تهدید می کنند محارب شناخته شوند اقدام خوبی در جهت کاهش اینگونه جرائم و آرامش جامعه است. /955/ت302/ج
ارسال نظرات