۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۹۴۷۱۴
استاد حوزه علمیه اهواز:

حوزه های علمیه حضوری فعال در عرصه مهدویت داشته باشند

خبرگزاری رساـ استاد حوزه علمیه اهواز حضور فعال و مستمر مبلغان حوزه های علمیه در عرصه ترویج صحیح فرهنگ مهدویت را خواستار شد.
مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، حجت‌الاسلام ابراهیم لشنی، استاد حوزه علمیه اهواز، شب گذشته، در نشست تخصصی مهدویت که در تالار خورشید اندیمشک برگزار شد، اظهار داشت: نظام مدرنیته با اجرای برنامه ها و سیاست های خود می خواهند دموکراسی مورد پسند خود و نظام های سرمایه‌داری و استکباری را در جهان مستقر کنند و این به معنای حذف اعتقاد به منجی و عدالت طلب عالم است که بر اساس تعالیم دین مبین اسلام، حضرت مهدی(عج) آن منجی موعود خواهد بود.

این مبلغ حوزه علمیه در ادامه به نقش مهم و اساسی مبلغان حوزه علمیه در عرصه مهدویت اشاره کرد و افزوذ: مدرنیته نوعی حرکت به سمت ظلمت است و این در حالی است که امام عصر(عج) هیچ بخشی از ظلمت را در هیچ لباسی نخواهد پذیرفت و با این وجود مردم گمان می برند که حکومت منجی عالم به این شکل خواهد بود که روحانیان و مبلغان حوزه های علمیه رسالت مهم و اساسی در راستای ترویج فرهنگ صحیح مهدویت به مردم بر عهده دارند و باید با قوت و شدت حضوری فعال و مستمر در این عرصه داشته باشند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه بشر امروز با اتکا به برخی پیشرفته‌ها نظیر آنچه در حمل و نقل زمینی و هوایی و یا دارویی رخ داده است، به قضاوت می‌نشیند، اظهار داشت: این از اشتباهات بزرگ جوامع بشری است و آنها نتوانسته‌اند درک کنند که غرب مستکبر ابتدا درد را خود تولید کرده و سپس آرام بخش‌هایی را به وجود آورده و آن را مدرنیته نامیده است.

حجت‌الاسلام لشنی گفت: آنها ابتدا مردم را با خوراکی‌های ناسالم و انواع ابداعاتی که ماهیت ضد اخلاقی دارند، بیمار کرده و سپس خود را در لباس درمان کننده این بیماری‌ها نشان می‌دهند و خود را خدمتگزاران به جوامع بشری معرفی می‌کنند.

این فعال عرصه مهدویت با اشاره به برخی مصادیق مدرنیته از جمله نوع طراحی منازل به سبک‌های جدید نیز اظهار داشت: متاسفانه امروز و با الگوگیری از جریان مزبور شاهد نوعی طراحی در ساخت منازل هستیم که در شان یک مسلمان و در راستای شعائر اسلامی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما را تحریک به ساخت خانه‌هایی کرده‌اند که به محض ورود تمام اتاق‌ها و آشپزخانه و افراد در آن پیدا هستند حال آنکه در قدیم ما صاحب منازلی بوده‌ایم که حتی درب‌های آن دارای کوبه‌هایی مجزا برای شناسایی آقایان از خانم‌ها بوده است و مدرنیته می‌خواهد ما را به بی‌حیایی مبتلا کند و این موضوع بسیار مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به ویژگی‌های زمان ظهور منجی بشریت ‌(عج) نیز پرداخت و گفت: وقتی حضرت ظهور کند و حکومت عدل او مستقر شود، به گونه‌ای عمل خواهد شد که تمامی این معادلات به هم خورده و مردم از دیدن اوضاع متعجب می‌شوند. حضرت روش‌های جدیدی برای زندگی بشریت عرضه خواهد کرد و این روش برگرفته از مبانی حقانی خواهد بود. /945/پ202/ص
ارسال نظرات