۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۴۷۸۴
امام جمعه آبادان:

گسترش اسلام نظام‌های مادی را به فروپاشی می کشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان نظام های غربی را رو به اضمحلال و فروپاشی دانست و اظهار داشت: این فروپاشی ریشه در گسترش اسلام در جهان دارد.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان


حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ویژگی‌های علم لدنی و علم شهودی، اظهار داشت: علم لدنی مختص به معصومین(ع) و انتسابی است، اما علم شهودی، اکتسابی و مختص به افراد با ایمان است که نمونه بارز آن در امام خمینی(ره) نمایان بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان، با بیان این که تفاوت نظام شوروی سابق و نظام های غربی در سوسیالیستی و کمونیستی بودن آنها است، گفت: نظام های کمونیستی در مرحله بالاتر از سوسیالیست قرار دارد، چون که نظام سوسیالیست، مادی گرا است و تنها به تولید ابزار های پیشرفته و قدرتمند می پردازد، در صورتی که نظام های کمونیستی علاوه بر تولید ابزار های قدرتمند به نظریات فلسفی منحرف هم تأکید دارد و به نشر آن در کشورهای دیگر نیز اهمیت می دهد.

استاد حوزه های علمیه آبادن، با اشاره معنای سوسیالیسم در نظام شوروی گفت: نظام سوسیالیسم سیستمی اقتصادی است که در آن مالکیت منابع طبیعی و ابزارهای تولید کالا و خدمات همگانی است، بنابراین اقتصاد سوسیالیستی در شکل ایده‌آل خود، نقطه‌نظر مقابل نظام سرمایه‌داری است.

امام جمعه آبادان با اشاره به معنای نظام کمونیسم اذعان داشت: مفهوم نظام کمونیسم، مالکیت همگانی بر همه دارایی‌ها است که این مفهوم دلالت بر نظریه یا عمل آن دسته از مصلحان اجتماعی دارد که از زندگی در حالت اشتراکی دفاع کرده‌اند و به‌عقیده آن‌ها هیچ‌گونه قید و بندی از لحاظ نظارت سلسله مراتب اجتماعی وجود ندارد و بهره‌مندی از مالکیت، وسایل تفریح برای کل جامعه و برگزیدگان اشتراکی است.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: عالمان و مجاهدان عرصه های دینی، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمی توانستند اسلام را در کشورهای غربی و شرقی گسترش دهند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام توانست با اعزام هیأتی به شوروی، پیام خود را به گورباچوف منتقل کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان با بیان این که بیشتر نظام های سرمایه داری غرب بر پایه بنیادهای غیر علمی و غیر الهی اداره می‌شود، گفت: نظام هایی که بر اساس اصول و شیوه های دینی اداره نشود به یقین رو به سوی سسستی و اضمحلال کشیده می شود و در پایان نیز از بین می روند.

وی به برخی از ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام از بزرگترین فیلسوفان جهان است که نظریه های فلسفی را از دیدگاه الهی ارزیابی می کرد و دارای علم شهودی، عرفان و بصیرت بیش از اندازه بود به گونه ای که او را در تراز عالمان و مجاهدان فی سبیل الله قرار می داد.

استاد حوزه های علمیه آبادن، با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این که «نظام امپریالیسمی غرب در حال فرو پاشی»، گفت: امروزه نظام های غربی رو به اضمحلال کشیده شده و ما این فروپاشی را در نظام های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به وفور مشاهده می کنیم و این مسأله ریشه در گسترش اسلام در جهان دارد.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی در پایان با بیان ای که امروز همه کفر در برابر همه اسلام ایستادگی می‌کند، به اقدام های روحانیان نسبت به ترویج عقاید دینی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: همه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه وظیفه دارند با نشر عقاید و معارف دین مبین اسلام، توطئه های دشمنان را نسبت به ترویج فرهنگ و عقاید غرب خنثی کنند./945/ت301/ع

ارسال نظرات