۱۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۹۴۸۱۱
با حضور مبلغان طرح هجرت و مستقر؛

دوره آموزشی کوتاه مدت مهدویت در گرگان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی مهدویت از امروز با حضور روحانیان طرح هجرت و مستقر استان گلستان در گرگان آغاز به کار کرد.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نور الله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، در آیین آغاز به کار دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت مهدویت در گرگان، گفت: این دوره آموزشی به مدت دو روز با حضور 150 نفر از ائمه جماعات، روحانیان مستقر و هجرت در گرگان برگزار می شود.

وی، شناسایی و سازماندهی اقشار تأثیر گذار، ارتقای سطح علمی و بینش خطبا، تربیت خطیب در موضوعات(مهدویت)، فراهم کردن شرایط در زمینه های مناسب برای فعالیت های افراد و گروه های تأثیرگذار فرهنگ دینی را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که در این دوره آموزشی دو روزه اساتید برجسته حوزه علمیه قم به تبیین و بررسی مسأله مهدویت خواهند پرداخت، تصریح کرد: این دوره با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) گلستان برگزار شده است.

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه تلاش خود را برای ضربه زدن به اعتقادات مذهبی ملت مسلمان به کار گرفته اند، خاطرنشان کرد: تضعیف فرهنگ اصیل مهدویت و به حاشیه راندن با ترویج بدعت و خرافه از جمله اهداف شوم دشمنان در این بخش است.

وی به وظیفه سنگین روحانیت در مقابله با بدعت آفرینی دشمنان اشاره کرد و بیان داشت: امروز روحانیت باید با اطلاعات دقیق و گسترده مانع از تحقق دشمن در این حوزه شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، ترویج فرهنگ اصیل مهدویت را مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان اسلام در این بخش دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان باید در فعالیت های تبلیغی خود بیشتر به مسأله مهدویت بپردازند.

حجت الاسلام ولی نژاد با تأکید براین که باید ترویج و گسترش معارف مهدویت زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کرد، خاطرنشان کرد: امروز نهادینه کردن فرهنگ مهدویت باید به طور جدی از سوی روحانیت در سطوح مختلف جامعه ترویج شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات