۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۹۴۸۷۲
آیت الله نوری همدانی:

ولایت فقیه شعاعی از ولایت اولیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، بصیرت را لازمه ذاتی عبور از گرداب فتنه ها دانست و ولایت فقیه را یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت و عزت انقلاب اسلامی ارزیابی کرد.
آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید روز چهارشنبه، در دیدار جمعی از فرماندهان پایگاه ها و حوزه های مقاومت طلاب بسیجی حوزه علمیه قم، با تحلیل و واکاوی فتنه سال 88، بصیرت را رمز عبور از فتنه ها دانست.

وی با تاکید بر اینکه برای عبور از فتنه باید بصیر و هوشیار بود، تصریح کرد: مطالعه تاریخ اسلام نشان می دهد دشمنان و بدخواهان دین همواره برای ضربه زدن به ارزش ها دست به توطئه زده اند و هیچ گاه فتنه گران دست از فتنه گری برنداشته اند.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی، بر ضرورت پاسداری از انقلاب تاکید و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب، دشمنان قسم خورده و استکبار جهانی سعی کردند با تمسک به حربه های مختلف، چراغ انقلاب را خاموش کنند.

این مرجع تقلید ارزش های اسلامی را یکی از ارکان مهم نظام دانست و گفت: انقلاب ایران انقلاب اسلامی است، اسلام با فطرت انسان ها هماهنگ می باشد و چیزی که با فطرت انسان هماهنگ است کهنگی ندارد.

وی مردم و ولایت فقیه را دو رکن دیگر نظام اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: به برکت ایفای نقش امام راحل، اقشار مختلف مردم و بزرگان، انقلاب اسلامی هیمنه پوشالی مستکبران را در هم شکسته و محرومان سراسر جهان را بیدار کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی، نقش ولی فقیه را در پیشرفت، عزت و اقتدار نظام اسلامی برجسته عنوان کرد و ادامه داد: بحمدلله با هدایت های ولی فقیه و همراهی و حضور همه جانبه مردم، انقلاب اسلامی گام های بسیاری را در جهت پیشرفت در عرصه های مختلف برداشته است.

وی با بیان اینکه همه باید در راستای فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم، ولایت فقیه را شعاعی از پرتو ولایت اولیا الهی دانست و ابراز داشت: خوشبختانه امروز در راس نظام اسلامی شخصی قرار دارد که از همه جهت شایستگی های لازم را برای اداره جامعه و کشور در اختیار دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری بعد از امام راحل بیش از بیست سال به بهترین شکل ممکن انقلاب را مدیریت کرده اند و انقلاب اسلامی نیز صاحب دستاوردهای بسیار خوبی در عرصه های مختلف شده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات