۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۹۴۸۷۷
آیت الله شفیعی:

تحول اقتصادی در کشور کاری عاقلانه و پسندیده است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله شفیعی با بیان این که تحول اقتصادی در کشور کاری عاقلانه و پسندیده است، اظهار داشت: اکنون که قرار است تحول اقتصادی در کشور صورت گیرد، باید این تحول همه جانبه شرعی باشد.
آيت الله شفيعي، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در نخستین همایش سراسری دفاتر خدمات بانکی روستایی پست بانک در خوزستان، در محل سالن جلسات مخابرات استان اظهار داشت: اقتصاد رکن و ستون فقرات هر مکتب و مذهبی است و به معنای میانه‌روی و گذران مادی و مالی در زندگی فردی و اجتماعی انسان است. 

وی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: مکتب اسلام نیز به عنوان برترین و عالی‌ترین مکتب، جدا از اقتصاد و مکتب اقتصادی نیست، بلکه دارای یک مکتب اقتصادی دارای اعتدال و حد وسط است که افراط و تفریط ندارد.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که باید بر اسلامی کردن اقتصاد کشور سعی و همت بیشتری شود، بیان کرد: از آنجا که مسأله بانک و بانکداری جزء مسائل اقتصادی است، باید دقت داشت که در راه تسهیل کار مردم به ربا نیفتیم و اقتصاد را برای خدمت به مردم به کار گیریم. 

وی گفت: کارمندان بانک‌ها باید مردم را توجیه و با اصطلاحات بانکداری آشنا کنند و اکنون که بانکداری اسلامی به تایید رسیده است، آسان گیری و سهولت و کارگشایی باید به گونه‌ای باشد که شرع و قوانین بانکداری اسلام در آن رعایت شود.

نایب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با بیان این که تحول اقتصادی در کشور کاری عاقلانه و پسندیده است، خاطرنشان کرد: اکنون که قرار است تحول اقتصادی در کشور صورت گیرد، باید این تحول همه جانبه شرعی باشد.

همچنین محمد علی پور‌موسوی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، در این همایش اظهار داشت: محور و اساس همه حرکت‌ها این است که به نظام عدل و قسط نزدیک شویم.

وی ادامه داد: دوره تغییرات اقتصادی در کشور ما خوب اتفاق نیفتاد و دوره تغییرات فرهنگی نیز هنوز در کشور اتفاق نیفتاده است، و همه باید در این برهه زمانی و گذار طرح تحول اقتصادی، میانه‌روی و عدالت را مورد توجه قرار دهند تا این طرح با موفقیت به انجام برسد./945/پ202/ص
ارسال نظرات