۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۹۴۹۴۰
ادامه دشمنی های استعمار پیر؛

تلاش بی بی سی برای مخدوش کردن رابطه ایران و کشورهای همسایه

خبرگزاری رسا ـ شبکه معاند بی بی سی فارسی مدت‌هاست با برنامه ‌ای از پیش طراحی شده درصدد القای اختلافات عمیق بین ایران و کشورهای همسایه است.
بي بي سي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شبکه معاند بی بی سی فارسی که نقش فعالش در اغتشاشات سال گذشته کشور بر کسی پوشیده نیست با برنامه ‌ای از پیش طراحی شده درصدد القای اختلافات عمیق بین ایران و کشورهای همسایه به ویژه عراق و و افغانستان است.

القای دخالت ایران در امور داخلی عراق، آموزش نیروهای تندرو در ایران جهت فعالیت در عراق، ماجرای چاه نفتی جنوب کشور، القای بدرفتاری ایرانی‌ها با مهاجران کشورهای همسایه و بزرگ‌نمایی مسائل و مشکلاتی که برای مهاجران کشورهای همسایه در ایران وجود دارد از جمله مسایلی است که هر از چندی بی‌بی سی فارسی با پرداختن به آن به نوعی شیطنت رسانه ای می پردازد.

اعتراض بیش از ده نفر از جوانان افغانی به اعدام چند شرور در ایران که چند ماه پیش رخ داد و برگزاری همایش بایسیکل ران (دوچرخه سواری) از سوی بیش از ده جوان افغان در اعتراض به معطل ماندن کامیون‌های حامل سوخت افغانستان در مرز ایران در هفته جاری از دیگر اقدامات این شبکه معاند بود که طی آن کوشید یک مساله ساده اداری را تبدیل به نوعی دشمنی ایران با افغان‌ها کند و آتش کینه را در دلهای جوانان پرشور افغانستان روشن کند. بی بی سی می کوشد اینگونه القا کند که معطل ماندن تانکرهای سوخت در مرز به دلیل این است که مسؤولان ایرانی گمان می کنند این سوخت‌ها به دست نیروهای ناتو در افغانستان خواهد رسید.

این در حالی است که بی بی سی خود را یک رسانه آزاد، مستقل و بی طرف می داند ولی در تحلیل اخبار مربوط به ایران چنان دچار یک سویه نگری می شود که هرگز نمی تواند بی طرفی خود را پنهان نگه دارد. به عنوان مثال با پرداختن به موضوعاتی که در بسیاری از کشورهای جهان به صورت عادی وجود دارد می‌کوشد این مساله در ایران را ناشی از بی کفایتی، خیانت و نابلد بودن دولتمردان و حتی ناکارآمدی نظام اسلامی جلوه دهد نمونه آن را می توان در پرداختن به مساله آلودگی وضع هوا یا مساله محیط زیست در کشور مشاهده کرد هرچند این موضوعات هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد.

به هر حال تلاش بی بی سی تنها برای شکاف بین دولتهای منطقه نیست بلکه می کوشد تا مردم کشورها را نیز در برابر هم قرار دهد و همچنان با روش های نو در صدد عملیاتی کردن این ضرب المثل مورد علاقه سردمداران استعمارگز پیر انگلستان است که «اختلاف افکن و حکومت کن». /916/ت301/گ
ارسال نظرات