۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۹۴۹۸۵
امام جمعه چوئبده آبادان:

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید از مدارس آغاز شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چوئبده آبادان ابراز داشت: فرهنگ سازی را باید ابتدا در رسانه های عمومی، مدارس، دانشگاه ها و اماکن عمومی آغاز کرد که در مرحله نخست ترویج فرهنگ حجاب در مدارس ابتدایی است.
حجاب
حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه چوئبده آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فرهنگ سازی را از مهم ترین عوامل مقابله با پدیده بی حجابی در جامعه دانست و گفت: فرهنگ سازی را باید ابتدا در رسانه های عمومی، مدارس، دانشگاه ها و اماکن عمومی آغاز کرد که در مرحله نخست ترویج فرهنگ حجاب در مدارس ابتدایی است.

امام جمعه چوئبده آبادان با اشاره به نقش روحانیت در فراگیری فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه، تصریح کرد: روحانیت نقش بسزایی در فرهنگ سازی مسأله حجاب دارد؛ از این رو آنها می توانند افزون بر تحقیق و تألیف کتاب در این زمینه، با سخنرانی ها و جلسات علمی خود این مسأله را برای جوانان و نوجوانان تعریف بکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: استکبار جهانی با ترویج فرهنگ بی حجابی، فساد اخلاقی و استفاده ابزاری از زنان به ویژه در کشورهای اسلامی به دنبال انحراف جوانان مسلمان از عقاید اسلامی است که خوشبختانه در دوران های مختلف این عمل زشت و پلید آنها با واکنش صریح علما، مردم به ویژه زنان محجبه ایران اسلامی مواجه شده است.

وی با بیان این که رضاخان شخصی نظامی، بی سواد، سرسپرده بیگانگان بود، اظهارداشت: هدف رضاخان از کشف حجاب در ایران دور کردن مردم از عقاید اسلام و شبیه شدن به غرب و رواج بی بند و باری در جامعه است و این خود تفکری اشتباه است و غربی ها در حال حاضر از گسترش بی بندوباری در میان جوامع خود در عذاب هستن چون منشاء بیشتر جرایم و مفاسد را مسائل اخلاقی می دانند.

حجت الاسلام محمدی پور خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد حرکت بی حجابی درکشور الگو گرفتن رضاخان از برخی برنامه های آتاترک بود هدف اصلی این دو خائن، حذف نمادهای اسلامی و پس از آن نابودی خود اسلام است./945/ت303/ص
ارسال نظرات