۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۹۴۹۸۶
امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک:

حجاب مهم ترین اصل در حفظ ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک، رعایت حجاب در جامعه را مهم ترین اصل در حفظ ارزش های اصیل دینی دانست و اظهار داشت: رعایت این فریضه الهی موجب جلوگیری انسان از فرو غلتیدن در دام گناه و پلیدی‌ها می شود.
حجت الاسلام محمد جواد حسيني منش، امام جمعه الوار گرمسيري
حجت الاسلام محمدجواد حسینی منش، امام جمعه الوار گرمسیری اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که حجاب مهم ترین عامل در حفظ ارزش های دینی در جامعه است، اظهار داشت: این فریضه الهی از فرو غلتیدن انسان در دام گناه و معصیت جلوگیری می کند.

امام جمعه الوارگرمسیری اندیمشک، به برخی از بازخوردهای رعایت حجاب اشاره کرد و گفت: رعایت حجاب و عفاف از سوی بانوان ایران اسلامی، سبب الگو پذیری زنان دیگر کشورهای مسلمان از سیره عملی آنها می شود چون اثر عملی حجاب را در حفظ و استحکام کانون خانواده های ایرانی مشاهده می کنند و اگر نبود حجاب، عفاف و متانتی که در بین زنان ایرانی است، خانواده ها و جامعه امروز ایران اسلامی به مشکلات جوامع منحط غربی گرفتار می شد.

وی با بیان این که توطئه های بیگانگان زمانی عملی خواهد شد که رعایت حجاب و عفاف و ارزش های اصیل الهی در جامعه کم رنگ شود، تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف سبب تقویت روح دین در جامعه می شود؛ از این رو تلاش دشمنان همواره ترویج فرهنگ بی حجابی در جامعه، است تا بتوانند به خاک این سرزمین چنگ افکنند.

حجت الاسلام حسینی منش، به بیان راهکارهایی در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پرداخت و خاطر نشان کرد: وظیفه ارگان های دولتی، فرهنگی، اجرایی و قضایی ترویج فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه و برگزاری سلسله همایش های حجاب و عفاف است تا این فریضه الهی را در بین دختران و پسران گسترش دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه، در پایان با اشاره به وظایف روحانیان و طلاب نسبت به ترویج معارف اسلامی در جامعه، اظهار داشت: روحانیان باید با تلاش مضاعف در جهت ترویج مبانی ارزشمند اسلام، این اصل مهم الهی را در جامعه عملی سازند./945/ت302/ع
ارسال نظرات