۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۹۵۰۱۱
آیت الله کعبی:

دشمنان هجمه سنگینی را علیه مرجعیت راستین، روحانیت اصیل و ولایت فقیه شروع کرده اند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، بدنام کردن روحانیت و فاصله انداختن بین روحانیت اصیل و مردم را از جمله توطئه های دشمنان دانست و گفت: دشمنان هجمه سنگینی را علیه ولایت فقیه، مرجعیت راستین و روحانیت اصیل شروع کرده اند.
آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کعبی عصر پنج شنبه در جمع خانواده های طلاب و روحانیان در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به تبیین ویژگی های وفاداران ولایت پرداخت و ابراز داشت: یکی از مصادیق مهم عمل صالح، وفاداری به نظام اسلامی و فداکاری در مسیر باورها و ارزش های الهی است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: افراد منافق، حاضر نیستند برای نظام اسلامی فداکاری کنند و افزون بر این، مرزبندی درستی نیز با دشمنان نظام ندارند.

وی انفاق در راه خدا را ویژگی دیگر صالحان دانست و خاطرنشان ساخت: روحانیت همراه نظام اسلامی، این ویژگی ها را داراست.

آیت الله کعبی با بیان اینکه در حال حاضر روحانیت مورد توجه دوستان و دشمنان نظام قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: روحانیت در عصر کنونی پرچمدار اسلام ناب محمدی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: شهر مقدس قم نیز مرکز انقلاب و روحانیت است و امروز این شهر مذهبی و علمی از مراکز مهم اسلام و نشر معارف دینی در سطح جهان به شمار می رود.

وی گفت: در این بین وظیفه روحانیت و خانواده هایشان بسیار سنگین و حساس است، روحانیت بدون همراهی خانواده هایشان در هیچ بعد و عرصه ای موفق نخواهند شد و نمی توانند رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

آیت الله کعبی ابراز داشت: گسترش و نشر فضیلت، علم، معنویت و کرامت و عزت با حفظ شان و منزلت بایسته روحانیت از شاخص های یک زن روحانی موفق است.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان راهبردهای تحکیم نهاد خانواده پرداخت و افزود: یکی از مهم ترین راه های پیشبرد مسائل خانواده و پایه های اساسی تحکیم باورهای ارزشی، تشکیل جامعه خانواده بنیاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: بحمدلله امروز به برکت انقلاب اسلامی موج اسلام خواهی غرب را فراگرفته است و علت تحقق این امر مهم نیز از دید خود آنها برآورده شدن عواطف انسانی، عفت، پاکدامنی و آرامش روحی است که در سایه آموزه های دینی به دست می آید.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مساله خانواده در اسلام، تاکید کرد: اگر به عنوان اولویت نخست به مساله ازدواج توجه نشود، نمی توان به تشکیل جامعه خانواده بنیاد امیدوار بود و در این صورت کیان خانواده ها در معرض آسیب های اجتماعی و فرهنگی زیادی خواهد بود.

آیت الله کعبی بیان داشت: ما مخالف ورزش بانوان نبوده و نیستیم، اما این مساله باید با حفظ معیارهای دینی و رعایت خطوط قرمز شرع مقدس همراه باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه از وجود دو خط در مقابل یکدیگر سخن گفت و افزود: امروز از لحاظ سیاسی و فکری دو خط وجود دارد که یکی به دنبال حاکمیت دین و اسلام و دیگری به دنبال حاکمیت آمریکا است.

وی تصریح کرد: کسانی که نسبت به باورها و ارزش های اسلامی و حاکمیت دین بی اعتنا می شوند و می خواهند یک عده را راضی نگه دارند، اینها به دنبال حاکمیت آمریکا هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه بانوان ما امروز به مرحله ای از رشد و بالندگی رسیده اند که می توانند در جامعه منشا آثار بسیار خوبی باشند.

آیت الله کعبی گفت: امروز در حوزه های علمیه خواهران نیز افراد مجتهد و کارشناس بسیار خوبی حضور دارند که شایسته است از این افراد در آموزش و پرورش و دانشگاه ها جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و تقویت باورها و ارزش های دینی استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید تهاجم فرهنگی را جدی گرفت، ابراز داشت: یکی از عرصه های مهم فداکاری برای حفظ نظام اسلامی حضور در عرصه های تقویت باورهای الهی و دینی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تز اسلام منهای روحانیت و سیاست، ترویج سکولاریسم، اباحه گری اخلاقی، عرفان های شرقی و نحله های دروغین، خرافه گرایی و ترویج خرافات و به حاشیه رانده شدن روحانیت و اجتهاد را از جمله دسیسه های دشمنان برشمرد.

آیت الله عباس کعبی تاکید کرد: دشمنان هجمه سنگینی را علیه مرجعیت راستین و روحانیت اصیل و ولایت فقیه شروع کرده اند و سعی می کنند روحانیت را بدنام کنند.

وی بیان داشت: دشمنان برای توفیق در این مسیر به دنبال فاصله انداختن بین مردم و روحانیت هستند و در این بین تمام تلاش و توان خود را نیز بکار گرفته اند.

آیت الله کعبی گفت: در این راستا مجاهدت بانوان و همسران روحانیان و ایفای نقش آنان به همراه مجاهدت های اخلاقی و سیاسی می تواند کارایی بسیار زیادی در خنثی سازی نقشه های دشمنان داشته باشد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات