۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۹۵۰۱۷

گردهمایی طلاب و روحانیان استان خوزستان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مشترک طلاب و فضلای استان خوزستان، با سخنرانی دو تن از اعضای مجلس خبرگان رهبری در شهر مقدس قم برگزار شد.
گردهمایی طلاب و روحانیان استان خوزستان در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی مشترک طلاب و فضلای استان خوزستان شب جمعه با سخنرانی آیت الله سید محمود شاهرودی و آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری در شهر قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این گردهمایی که در دفتر آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس پیشین دستگاه قضایی کشور در قم برگزار شد، این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی وفاداری فوق العاده مردم دیار خوزستان به ارزش های دینی و انقلابی را تحسین کرد.

وی با بیان اینکه خوزستانی ها در دفاع از ارزش های انقلابی و دینی کارنامه درخشانی دارند، افزود: دشمنان نظام اسلامی طمع کرده بودند از طریق این استان به انقلاب ضربه بزنند، اما با هوشیاری و بصیرت مردم این دیار توطئه های دشمنان خنثی شد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه غیرت دینی مردم خوزستان اجازه نداد توطئه های مکارانه دشمنان عملیاتی شود، تصریح کرد: مردم خوزستان به حق مستحق تکریم و تجلیل هستند، زیرا با رشادت و فداکاری در عرصه های مختلف رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه، تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم رونق بسیار خوبی پیدا کرده است.

وی برخورداری از علم و معرفت را از مهم ترین شاخص ها برای طلاب و روحانیان دانست و بیان داشت: طلبه برای پیشرفت و ترقی نباید به برنامه های رسمی حوزه اکتفا کند، بلکه بایستی برای ایفای نقش و خدمت به اسلام برنامه ریزی دقیق تری داشته باشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: زهد، تقوا و تذکیه نفس مساله دیگری است که طلبه باید به آن توجه کند، الگوگیری از سیره و سلوک بزرگان و فقها نیز امری ضروری است.

آیت الله کعبی نیز در این گردهمایی از تحصیل بیش از سه هزار طلبه خوزستانی در مقاطع مختلف تحصیلی حوزه علمیه قم خبر داد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان کانون علمای بزرگ بوده است، تصریح کرد: مردم این دیار عاشق اهل بیت(ع) انقلاب و ولایت فقیه هستند و در عرصه های مختلف رسالت خود را به خوبی ایفا کرده اند.

آیت الله کعبی گفت: خوشبختانه به برکت تلاش های آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه، حوزه علمیه استان خوزستان رونق بسیار خوبی گرفته است و این استان کشور ظرفیت تبدیل شدن به قطب شیعی را دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارتباط و تعامل طلاب و روحانیان با مراجع تقلید و علما را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در سفرپربرکت شان به قم تاکید کردند که طلاب و اساتید با مراجع و علما مرتبط شوند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات