۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۹۵۰۱۹
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

لباس روحانیت لباس عافیت طلبی نیست/ کسانی که بیانیه های آمریکا و اسرائیلی می دهند عالم نما هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با انتقاد از برخی موضع گیریهای همسو با استکبار از سوی اصحاب فتنه گفت: کسانی که بیانیه های آمریکا و اسرائیلی می دهند عالم نیستند بلکه عالم نما هستند در صورتی که عالم باید با جریان های ضد دین مرز داشته باشند.
آيت الله سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در همایش بزرگ «بصیرت در پیروی از ولایت» که با حضور علما و روحانیان استان مازندران در مجتمع فرهنگی اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، با اشاره به این که اهل بیت(ع) به کسی که انبار اصطلاحات است عالم نمی گویند، گفت: عالم چراغ فروزنده خدا روی زمین است.

وی، عالمان دینی را مجاهدان همیشگی راه خدا دانست و با بیان این که مرزبانی در میدان جهاد معنی پیدا می کند، افزود: مرزبانی در خانه و بستر معنا ندارد و مرزبانی برای میدان جنگ است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که کسانی که روحانیت را به عنوان شغل نان آور نگاه می کنند، عالم محسوب نمی شوند، ادامه داد: عالم دین کسی است که باید خودش را مجاهد ببیند.

وی ادامه داد: عالم به کسی می گویند که در عرصه پژوهش و تدریس حوزه قدمی بردارد و اگر نمی تواند ردای تبلیغ به تن کند و به تبلیغ دین بپردازد چون لباس روحانیت لباس عافیت طلبی نیست.

آیت الله خاتمی با تأکید براین که عالمان دینی با بی دین ها مرز دارد و حرف او شبیه حرف بی دین ها نیست، ادامه داد: عمامه به سری که همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی موضع می گیرد، نمی توان در قشر عالمان دینی قرار داد.

وی در ادامه سخنان خود انجمن پادشاهی را یکی مجموعه الحادی دانست و با بیان این که اعضای این انجمن قرآن کریم را در تلویزیون های خود به سخره گرفته بودند، افزود: دو نفر از اعضای این انجمن الحادی که در شیراز بمب گذاری کرده بودند و چند جنایت دیگر را نیز در دستور کار داشتند اعدام شدند و رادیو رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای این اعدام را محکوم کرد و متأسفانه عمامه به سرهای فتنه نیز اعدام این دو نفر را محکوم کردند.

وی ادامه داد: کسی که مواضع اش همسو با استکبار است او روحانی نما به معنای دقیق کلمه است و این لباس را غاصبانه پوشیده است.

آیت الله خاتمی افزود: کسانی که بیانیه های آمریکا و اسرائیلی می دهند عالم نیستند بلکه عالم نما هستند در صورتی که عالم باید با جریان های ضد دین مرز داشته باشند.

وی، آموزش مرزبانی در نظام اسلامی را مهم ارزیابی کرد و با بیان این که مرزها را باید بشناسیم، گفت: کسی که مرزها را نمی شناسد نمی تواند مرزبان باشد عالمی می تواند مرزبان باشد که مرزها را بشناسد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: فردی می تواند حامی دین خدا باشد که ابعاد دین را بشناسد و کسی که ابعاد دین را نمی شناسد نمی تواند مدافع دین الهی باشد، لذا مطالعه برای طلاب و روحانیان ضروری است.

آیت الله خاتمی ادامه داد: روحانیت با حرفه های تکراری و روزنامه ای و سخنانی که هزاران بار مردم از رادیو تلویزیون شنیده اند نمی تواند سخنگوی دین مردم باشد و اگر این گونه منبر رویم جوانان دیگر استقبال نمی کنند.

وی با تأکید براین که کسی که می خواهد مرزبان باشد اول باید خودش مرزها را بفهمد، گفت: امروز ابزار کار بسیار زیاد است و این درحالی است که قبل از انقلاب اسلامی این گونه نبود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آشنایی با حوزه مرزبانی در نظام اسلامی را نیز از دیگر نکات ضروری برای طلاب و روحانیان برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیت باید حوزه مرزبانی را بشناسد و همه آنچه که جزو مسائل ضروری اعتقادی است امروز از سوی سایت های بیگانه در عرصه توحید، نبوت، مباحث اعتقادی و اصولی اسلام مورد تشکیک واقع شده است.

وی با هشدار نسبت به افزایش کلیساهای خانگی در برخی نقاط کشور، افزود: امروز تک تک اعتقادات شیعه از سوی دشمنان نظام اسلامی مورد هجمه و تشکیک است.

امام جمعه وقت تهران با تأکید بر این که امروز باید با همه وجود از مرزهای اعتقادی تشیع دفاع و برای نسل جوان تبلیغ کنیم، ادامه داد: امروز حوزه شبهات به شیطان پرستی به عنوان یک مذهب آلوده خیلی میدان داری می کند.

وی با اشاره به این که فرقه ضاله بهائیت نیز به صورت زیر زمینی مشغول فعالیت است، اضافه کرد: بهائیت یک جریان سیاسی است و برخورد با آن یک برخورد اعتقادی نیست.

آیت الله خاتمی، دفاع از کیان حوزه سیاسی نظام را از واجبات روحانیت دانست و ادامه داد: بعد از قرن ها دین و مذهب اهل بیت(ع) دراین کشور جان گرفته است و امروز روحانیت باید با همه توان خود این ارزش های اسلامی را حفظ کند.

وی جریان فتنه را جریان ضد روحانیت و ضد دین دانست و تصریح کرد: این جریان اگر همه دین را قبول داشته باشد یک دین تشریفاتی را می پسندد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که فتنه سال گذشته کشور بسیار عمیق تر از آن بود که به فکر می رسید، گفت: عمق این فتنه چند سال دیگر مشخص می شود و این فتنه مستقیماً به دنبال براندازی نظام اسلامی بود.

وی با بیان این که روحانیت در طول صد سال اخیر همواره مرجع و ملجأ بوده و هست، افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز در سایه اعتماد به روحانیت به پیروزی رسیده است.

امام جمعه موقت تهران، غیرت مرزبانی را از دیگر نکات حائز اهمیت دانست و ادامه داد: غیرت مرزبانی ما باید این باشد که حتی جانمان را در راه حفظ دین و مکتب الهی فدا کنیم.

وی ستون فقرات بصیرت را دشمن شناسی و موضع شناسی برشمرد و ادامه داد: روحانیت، امروز عهده دار دین هستند و شاخص بصیرت ما مواضع رهبرمعظم انقلاب اسلامی است./950/پ202/ج
ارسال نظرات