۱۷ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۹۵۰۷۹
نماینده طلاب قاین:

علما و بزرگان بلاد باید به مردم معرفی شوند

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای شهرستان قاین تاکید کرد: شهر قاین علما و بزرگان بسیاری دارد که متاسفانه ناشناخته مانده اند و باید برای شناسانده شدن این شخصیت ها تدابیر لازم اتخاذ شود.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی قربانی نماینده طلاب و فضلای شهرستان قاین، عصر روز جمعه در نشست ماهیانه طلاب و فضلای این شهرستان که در منزل یکی از روحانیان این شهر در قم برگزار شد، فعالیت های مجمع طلاب و فضلای قاینی حوزه علمیه قم را تشریح کرد.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت آیت الله عرفانی بیهودی، خاطرنشان کرد: این عالم مجاهد و متقی عمر با برکت خود را در راه کسب علم و نشر معارف اسلامی صرف کرد.

حجت الاسلام قربانی تصریح کرد: مرحوم آیت الله عرفانی بیهودی اجازه اجتهاد از چند مرجع تقلید داشت، با این وجود بسیار مهجور و ناشناخته بود و بسیار ساده و بی آلایش زندگی می کرد.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: آن عالم ربانی تا حدود 10 سال در حوزه علمیه قاین تحصیل کرد و سپس برای ادامه تحصیل به شهر قم رفت و در این شهر مذهبی از محضر بزرگانی همچون حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مرحوم حاج شیخ محمدعلی کربلایی، مرحوم امام خمینی(ره)، مرحوم آیت الله سید محمدتقی خوانساری و مرحوم آیت الله حجت بهره جست.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان قاین تاکید کرد: مرحوم آیت الله عرفانی بیهودی افزون بر برجستگی های علمی که داشت، از نفسی گرم و صدایی دلنشین برخودار بود و در مناسبت های مختلف به تبیین فضائل و مناقب اهل بیت(ع) همت گماشت.

وی گفت: این عالم ربانی در سال 1289 در روستای بیهود از توابع شهرستان قاین دیده به جهان گشود و سرانجام پس از حدود یک قرن در 25 آبان ماه سال جاری دیده از جهان فروبست و پیکر وی پس از تشیع در مشهد مقدس در بهشت رضا این شهر به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: متاسفانه این شخصیت روحانی برجسته در بین اقشار مختلف مردم شهر قاین و حتی در بین طلاب و روحانیان مهجور و ناشناخته مانده است و باید برای معرفی شخصیت آن مرحوم همایشی برگزار شود.

نماینده طلاب و فضلای شهرستان قاین ابراز داشت: شهر قاین علما و بزرگان ناشناخته بسیاری دارد که باید برای معرفی و شناسانده شدن شخصیت آنها تدابیر لازم اتخاذ شود. /924/ت303/ع
ارسال نظرات