۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۵۰۹۸
همزمان با سراسر کشور؛

جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری در ارومیه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور جشنواره فرهنگی وقف؛ چشمه همیشه جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
وقف
حجت الاسلام علی حسنی، معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: نخستین جشنواره فرهنگی و هنری وقف؛ چشمه همیشه جاری بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار می شود.

این مقام مسؤول هدف از برگزاری جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری را ترویج، تبلیغ و معرفی سنت حسنه وقف، آثار و برکات آن در ابعاد مختلف، ایجاد نگرش جدید به وقف از جنبه ‌های ‌مختلف علمی، فرهنگی و هنری اعلام و خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، نشست‌ ها، همایش‌ ها، آموزش و برپایی نمایشگاه است.

حجت الاسلام حسنی تصریح کرد: از بخش‌های جشنواره وقف برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری شامل کتاب، مقاله، پایان ‌نامه، شعر و ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، خوشنویسی، عکاسی، فیلم و فیلم‌نامه است.

معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی آموزش، برگزاری نشست ‌ها و همایش ‌ها با حضور مسؤولان، آموزش احکام و قوانین وقف برای خانواده اوقاف، متولیان، واقفان، مستاجران و هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

وی ادامه داد: در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره نشست‌هایی با مسؤولان و اساتید حوزه‌‌های علمیه، مبلغان، مسؤولان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام حسنی در پایان‌ مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره را پایان دی‌ماه عنوان کرد و گفت: داوری آثار باید تا پانزدهم بهمن‌ماه به اتمام رسیده و آثار منتخب برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه جشنواره در تهران ارسال شود.

یادآور می‌شود، جشنواره فرهنگی وقف؛ چشمه همیشه جاری همزمان با سراسر کشور از بیست و پنجم بهمن‌ماه تا پنجم اسفند‌سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود./936/پ202/س
ارسال نظرات