۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۵۱۰۵
آیت الله نوری همدانی در دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان:

با تقویت وحدت بین شیعه و سنی می توان همه مشکلات را حل کرد/ در برابر وهابیت موضع گیری قاطعانه داشته باشید

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان تقویت وحدت بین شیعیان و اهل تسنن این منطقه را ضروری ارزیابی کرد.
ديدار نماينده جديد ولي فقيه در استان کردستان با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان در سخنانی اظهار داشت: رسالت و کار شما بسیار حساس و سنگین است.

این مرجع تقلید با بیان خاطراتی از زمان تبعید خود در استان کردستان خاطر نشان کرد: بنده مدتی در این استان تبعید بودم و خاطرات فراوانی از کردستان و مردمان این دیار به یاد دارم.

وی تصریح کرد: کردستان مردمانی بسیار با صفا، با ایمان و با فرهنگ دارد ، اهل تسنن منطقه نیز مردمانی با صفا ، دوست داشتنی و مهمان نواز هستند، مردم این منطقه از جمله شیعه و سنی سالیان سال در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و دارند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود اسلام هراسی را یکی از توطئه های استکبار جهانی دانست و ابراز داشت: در حال حاضر آمریکا و استکبار جهانی شیعه را از سنی و سنی را از شیعه می ترسانند، در اروپا مردم را از اسلام و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از ایران می ترسانند.

این مرجع تقلید با بیان توصیه هایی به نماینده جدید ولی فقیه در استان کردستان تاکید کرد: نخستین مساله مهمی که باید به آن توجه کنید این است که همراه مردم باشید.

وی ابراز داشت: نخستین وظیفه و رسالت شما ایجاد و تقویت وحدت بین شیعه و سنی است و بدانید با وحدت و اتحاد مردم می توانید همه مشکلات را حل کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی توجه به مساله امنیت استان کردستان را مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمنان سعی می کنند با توطئه های مختلف امنیت این منطقه را به هم بریزند و شما باید سعی کنید همواره در این منطقه امنیت برقرار باشد.

این مدرس خارج فقیه حوزه علمیه قم ادامه داد: وهابیون سلفی نیز سعی می کنند از شرایط سوء استفاده کنند و شما باید در این راستا مراقب بوده و در برابر وهابیت موضع گیری قاطعی داشته باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی انجام کارهای فرهنگی، تاسیس مدارس علمیه و تربیت افراد فاضل و با تقوا را از دیگر امور ضروری و مهم در منطقه کردستان عنوان کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب در کردستان هیچ چیز نبود اما خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی گام های بسیار خوبی برای پیشرفت این منطقه برداشته شده است.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود خطاب به نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد با ویژگی هایی که شما دارید حتما در استان کردستان منشا خدمات و آثار بسیاری خواهید بود./924/پ202/ج
ارسال نظرات