۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۹۵۱۴۵

برگزاری چهارمین نشست تخصصی قرآن پژوهی در حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ چهارمین نشست تخصصی قرآن پژوهی حوزه علمیه خراسان 16 دی ماه در مشهد برگزار شد.
همايش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ چهارمین نشست تخصصی قرآن پژوهی حوزه علمیه خراسان با حضور خانم پیروزفر، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی 16 دی‌ماه در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام رمضانی، مسؤول فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در آغاز این نشست با اشاره به این‌که دانش همه گذشتگان و آیندگان در قرآن وجود دارد، اظهار د‌اشت: جامعه نیازمند دانشمندان قرآنی حوزوی جهت پاسخ به نیازهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: تدبر در قرآن از اوجب واجبات است خصوصا برای طلاب، انسان در لحظه به لحظه زندگی باید با قرآن مأنوس باشد چرا که قرآن به انسان اخلاق حسنه داده و اورا از رذایل دور می کند.

حجت الاسلام رمضانی، انس بیشتر با تفسیر و تدبر در قرآن و شناخت استعدادهای قرآنی حوزه را هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها عنوان کرد و گفت: امسال دو برنامه جدید در زمینه تفسیر و اخلاق به حوزه پیشنهاد داده ایم؛ جلسات هفتگی اخلاق در مدارس با حضور اساتید و علما برجسته تا برسیم به جایی که یک درس اخلاق رسمی در حوزه علمیه خراسان داشته باشیم و دوره تربیت مربی روخوانی و روان‌خوانی وتجوید قرآن که افتتاحیه نخستین دوره آن با حضور 350 نفر از طلاب برادر شروع شده و این جلسات تا دو ماه آینده با بیست جلسه ادامه می یابد ودر دانش اموختگان این دوره به نهادهای متقاضی اعزام می شوند. مرحله پایانی این طرح نیز شناخت قاریان و حافظان حوزه است.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام روح بخش ضمن معرفی سایت قرآنی فرهنگ و معارف قرآن گفت: فعالیت‌های قرآنی که توسط اهل سنت در اینترنت انجام می شود چندین برابر شیعه است اما از سوی دیگر پایگاه های اینرنتی شیعیبا وجود کمی تعداد از محتوای غنی برخوردار بوده و به نسبت توانسته بسیاری از نیازهای قرآنی مخاطبان را پاسخ دهد.

همچنین پایگاه اینترنتی تنزیه افزون بر ارائه ترتیل و ترجمه وتفسیر قرآن، یک نرم افزار آنلاین رایگان است که امکان دانلود آیه مورد نظر به تنهایی را نیز داراست.

در ادامه این نشست، خانم پیروزفر کارشناس علوم قرآن و حدیث و استاد حوزه و دانشگاه به آسیب‌شناسی تفاسیر مأثور پرداخت./930/پ202/ص
ارسال نظرات