۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۹۵۱۷۶
امام جمعه خوی:

آذربایجان غربی از کمبود مبلغ دینی رنج می‌برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری با بیان این که طرح هجرت از جمله اقدامات تبلیغی موفق در کشور به شمار می رود، اظهار داشت: مردم روستاهای استان آذربایجان غربی از کمبود مبلغ دینی رنج می برند.
جلسه طرح هجرت شهرستان خوي جلسه طرح هجرت شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی شب گذشته در جلسه روحانیون طرح هجرت شهرستان خوی اظهار داشت: طرح هجرت از جمله اقدامات تبلیغی موفق در کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: استان آذربایجان غربی از جمله مناطقی است که با وجود روستاهای متعدد از کمبود مبلغ دینی رنج می برد.

حجت الاسلام شکوری کمبود خانه عالم، کوهستانی بودن منطقه و بعضاً کوچک بودن روستاها را از جمله مشکلات منطقه عنوان کرد.

وی در ادامه خطر نشان کرد: لازم است متولیان طرح هجرت به استان های مرزی و مناطق محروم توجه ویژه داشته باشند چراکه نبود روحانی در این مناطق مشکلات و نارسایی های ویژه خود را دارد.

امام جمعه خوی رسالت روحانیت را در زمینه تبلیغ امور دینی سنگین ارزیابی کرد و گفت: باید اقرار کنیم که در برابر وفاداری مردم ولایت مدار، همکاری آنان با نظام جمهوری اسلامی و همفکری با مسؤولان بخشی نتوانسته ایم در خدمت رسانی به مردم به ویژه در امورات تبلیغی و فرهنگی خدمات درخور شأن ارائه دهیم.

وی در ادامه از مسؤولان طرح هجرت استان خواست: در ارتباط با دهه صفر روحانیون بیشتری به روستاهای دورافتاده اعزام کنند و اعلان امادگی کرد که با اعزامیون همکاری لازم را داشته باشد.

رییس حوزه علمیه خوی در پایان از تلاش ها و زحمات روحانیون طرح هجرت و متولیان شهرستانی و استانی آنان تقدیر و سپاسگزاری کرد./938 /پ202/ص
ارسال نظرات