۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۹۵۱۹۸
آیت الله نوری همدانی:

قیام خونین 19 دی، زمینه های انقلاب اسلامی را به وجود آورد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با تجلیل از حماسه آفرینی مردم قم در قیام خونین 19 دی، این روز را یوم الله توصیف و تصریح کرد: حرکت مردم قم در 19 دی زمینه های انقلاب اسلامی را به وجود آورد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار شماری از کارکنان و فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در اردوهای تعالی بصیرت قم، سالروز قیام خونین مردم قم در 19دی سال 56 را گرامی داشت.

وی 19دی را یکی از ایام الله تاریخی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در این روز بزرگ و تاریخی با خروش حماسی مردم پیشرفت و حرکتی برای ساختن جامعه اسلامی به وجود آمد و جامعه به ویژه نسل جوان باید به ابعاد مختلف آن توجه کند.

حرکت مردم قم در 19 دی زمینه های انقلاب اسلامی را به وجود آورد

این مرجع تقلید با اشاره به انتشار مقاله اهانت آمیز به امام راحل در روزنامه اطلاعات، خاطرنشان کرد: روز 17 دی ماه روزنامه اطلاعات مقاله ای را با عنوان استعمار سرخ و سیاه علیه امام راحل منتشر کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: با انتشار این روزنامه و اطلاع روحانیان و مردم از هتاکی به امام راحل ، طلاب و مردم در قم تجمع کرده و درس ها و بازار را تعطیل کردند.

این مرجع تقلید گفت: طلاب و روحانیان به همراه سایر اقشار جامعه رهسپار بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما شدند و زمانی که مردم به خیابان ها ریختند، توسط عمال و ماموران رژیم عده ای به خاک و خون کشیده شدند.

وی بیان داشت: حرکت مردم قم در 19 دی زمینه های انقلاب اسلامی را به وجود آورد و در سایر شهرهای کشور نیز حرکاتی در اعتراض به این اقدام موهن صورت گرفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی، اسلام زدایی و ضربه زدن به دین و کنار زدن روحانیت را برنامه اصلی رژیم شاه عنوان و تصریح کرد: امام راحل با سخنان و بیانیه های خود مردم را بیدار و ماهیت رژیم شاه را برملا و افشا کردند.

امام راحل با مدیریت الهی خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، نقش امام راحل را در پیروزی انقلاب اسلامی برجسته عنوان و تاکید کرد: امام راحل با مدیریت الهی خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و امروز ما برکات و دستاوردهای فراوان نظام را در عرصه های مختلف شاهد هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی حراست و حفاظت از انقلاب اسلامی را وظیفه ای مهم و همگانی عنوان و تاکید کرد: انقلاب اسلامی آسان به دست نیامده است، این انقلاب خون بهای هزاران شهید و زحمات فراوان است و باید همه از آن پاسداری و حفاظت کنیم.

وی انقلاب اسلامی را نشات گرفته از قیام عاشورا و زمینه ساز حکومت جهانی امام عصر(عج) دانست و تاکید کرد: همه ما موظف هستیم این انقلاب را نگه داریم و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود ارزش های اسلامی، ولایت فقیه و مردم را سه رکن اساسی و کلیدی انقلاب برشمرد و در توضیح این مطلب گفت: پیش از انقلاب اسلامی دشمنان و استکبار جهانی اسلام را به حاشیه رانده بودند، اما امام راحل و انقلاب اسلامی ارزش های دینی را به عرصه زندگی فردی و اجتماعی وارد کردند.

اگر همراهی مردم در جریان انقلاب نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم، نقش مردم را پیروزی، حفظ و تدوام انقلاب اسلامی برجسته خواند و تصریح کرد: اگر همراهی مردم در جریان انقلاب نبود، انقلاب پیروز نمی شد، مردم ما بحمدلله در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

این مرجع تقلید با تحلیل از بصیرت و بیداری فوق العاده ملت ایران، اظهار داشت: خروش مردم در 9 دی فتنه گران را به عقب راند و ضربه سختی به این جریان و حرمت شکنان عاشورای حسینی وارد کرد.

دولتمردان باید قدر مردم را بدانند

وی بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان به مردم به ویژه محرومان و مستضعفان تاکید کرد و گفت: کارکنان ادارت و دولتمردان باید قدر مردم را بدانند و به آنان احترام بگذارند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود نقش ولایت فقیه را در عزت و اقتدار انقلاب اسلامی بی بدیل خواند و تاکید کرد: با حاکمیت ولایت فقیه نظام اسلامی ایران صاحب دستاوردهای بسیاری در عرصه های مختلف شده است.

وی بیان داشت: بعد از امام راحل نیز حضرت آیت الله خامنه ای در راس نظام اسلامی قرار گرفتند و به بهترین شکل ممکن انقلاب و کشور را مدیریت کرده اند. /924/پ201/ص
ارسال نظرات