۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۹۵۲۱۷
به همت مبلغان حوزه؛

همایش طرح حجاب ریحانه النبی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مادران طرح حجاب ریحانه النبی(س) صبح امروز با حضور آیت الله علم الهدی در مشهد برگزار شد.
بانوان مبلغ، زنان مبلغ، همايش زنان همایش طرح حجاب ریحانه النبی در مشهد  برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش مادران طرح حجاب ریحانه النبی(س)، با هدف آشنایی خانواده‌ها با این طرح و فرهنگ سازی حجاب و عفاف در خانواده ها، صبح امروز با حضور پانصد نفر از مادران دانش آموزان زیر پوشش طرح حجاب ریحانه النبی(س) و با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در محل مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد.

حجت الاسلام حسین مشهدی، دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی طرح حجاب ریحانة النبی(س) در استان خراسان، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز در مشهد گفت: مرکز تحقیقات کاربردی طرح حجاب ریحانة النبی(س) برای اولین بار در کشور به همت جمعی از طلاب حوزه علمیه با محوریت قم در هشت شهر مشهد، تهران، شهر ری، شیراز، ساری، ارومیه، اصفهان و کاشان کار خود را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: طرح حجاب ریحانة النبی(س) سال گذشته در هشت مدرسه مشهد و با زیر پوشش قرار دادن 1460 دانش آموز دختر در مقاطع سوم، چهارم و پنجم مدارس ابتدایی ناحیه چهار آموزش و پرورش مشهد به اجرا در آمد که امسال این رقم افزایش یافت و تعداد مدارس به چهارده مدرسه رسید و 2010 دانش آموز زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

حجت الاسلام مشهدی با اشاره به استقبال دانش آموزان از این طرح خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور کتب عفاف و حجاب با عنوان مروارید بهشتی برای مقاطع ابتدایی و زیر نظر آموزش و پرورش تدوین و توسط خواهران طلبه با عنوان مربی حجاب که کلاسهای روانشناسی، کار با کودک و جذاب سازی کلاس را گذرانده اند، به مرحله اجرا در آمده است.

وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی این مرکز تصریح کرد: بازی نردبان بهشتی برای تمامی اعضای خانواده طراحی شده و کتاب صدف آسمانی که به روایت خود چادر بیان می شود، شرح حال چادر را از زمان هخامنشیان تا جمهوری اسلامی و حتی در واقعه کربلا شرح می دهد.

در ادامه اسفندیار جلایری، رئیس آموزش و پروزش ناحیه چهار مشهد، ضمن استقبال از اجرای این طرح گفت: خداوند ما را به حفظ حجاب مکلف کرده است و کم توجهی به آن باعث بروز معضلات زیادی در جامعه می شود. پاکدامنی و عفاف، گوهری است که قیمت ندارد و باید با هزاران چشم از آن مراقبت کرد و اگر این گوهر گم شود و یا بشکند، هیچ ارزشی ندارد.

وی عمده ترین دغدغه والدین و مسئولین آموزش و پرورش را تعلیم و تربیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی دانست و تصریح کرد: 75 درصد تأثیرپذیری تعلیم و تربیت در مقطع ابتدایی، 50 درصد در مقطع راهنمایی و 25 درصد در مقطع دبیرستان است. لذا باید تربیت اساسی در دوران ابتدایی صورت گیرد.

رئیس آموزش و پروزش ناحیه چهار مشهد، حکایت حجاب را به میوه تشبیه و خاطرنشان کرد: میوه تا زمانی که پوست آن جدا نشده است، روزها و هفته ها قابل نگهداری است اما به محض جداشدن پوستش، دیگر ماندگار نمی ماند.

گفتنی است در این مراسم خانم عفت شریعتی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، خانم اعدادی، مسؤول خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، خانم علیشاهی، مسؤول فرهنگی خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، معاون آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد و شورای حمایت از طرح ریحانة النبی(س) حضور داشتند./969/پ201/س
ارسال نظرات