۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۹۵۲۲۶
استاندار گلستان:

روحانیت حافظ مرزهای فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاندار گلستان، روحانیان را حافظان مرزهای فکری و اعتقادی جمهوری اسلامی و انقلاب دانست و گفت: اعتقادات عمیق دینی بر پایه آموزش ها و مجاهدت های روحانیان استوار است.
استاندار گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان، روز گذشته در دیدار با روحانیان و ائمه جمعه این استان، روحانیان را حافظان مرزهای فکری و اعتقادی جمهوری اسلامی و انقلاب دانست و گفت: روحانیان با تعلیم و تبلیغ اسلام و ارزش های اخلاقی در جهت تقویت باورهای دینی، نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی گام بر می دارند.

وی افزود: آشنایی و اعتقادات عمیق دینی بر پایه آموزش ها و مجاهدت های روحانیان استوار است.

قناعت، امام راحل را مرکز ثقل هویت انقلاب اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: ما باید این هویت را پاسداری کنیم.

استاندار گلستان، با بیان این که در هشت سال دفاع مقدس نسبت به مرزهای خاکی حساسیت نشان دادیم، افزود: همانگونه باید نسبت به اعتقاداتمان نیز حساس بوده و از مرزهای تئوری خود حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها، گفت: 16 میلیون لیتر گازوئیل با نرخ 150 تومان برای بخش های کشاورزی این استان در نظر گرفته شده است.

قناعت با بیان این که علاوه براین ماهانه 700 هزار لیتر گازوئیل دیگر نیز به استان اختصاص می یابد تا در صورت نیاز برای بخش های مختلف مصرف شود، ادامه داد: دولت تدابیر لازم برای تامین سوخت مورد نیاز در بخش های مختلف این استان را اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه، گفت: ائمه جمعه می توانند در آگاهی بخشی به مردم از مزایای قانون هدفمندی یارانه ها، نقش مهمی ایفا کنند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری گلستان نیز در این جلسه از افزایش 320 میلیون تومانی اعتبارات خانه های عالم در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 80 میلیون تومان اعتبار برای خانه‌های عالم اختصاص یافته بود که این مبلغ در سال جاری به 320 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به بسته فرهنگی سفر سوم رییس جمهور و هیئت دولت، افزود: از این میزان 120 میلیون تومان آن از محل اعتبارات استانی و 200 میلیون تومان آن از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری تأمین می شود.

عابدی از اختصاص ردیف اعتباری برای طرح مطالعاتی مصلا‌های استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح از سوی وزارت مسکن تهیه و تدوین می شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار دو میلیارد و 600 میلیون تومانی دولت در سال 87 به منظور ساخت و تجهیز مصلا‌ها، ادامه داد: پس از سفر سوم هیأت دولت، تأمین نرم‌افزارهای فرهنگی مصلاها در شورای برنامه‌ریزی استان به تصویب رسید و برای تأیید نهایی به کمیسیون فرهنگی دولت ارسال شد./950/پ202/الف
ارسال نظرات