۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۹۵۲۵۰
امام جمعه مشهد:

بدحجابی امنیت و آرامش خانواده را به خطر می اندازد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی از حجاب به عنوان تولید کننده امنیت و آرامش برای زن و خانواده یاد کرد و اظهار داشت: آنچه امنیت خانواده را به هم می زند، خطراتی همچون بدحجابی است که متوجه اعضای خانواده می شود.
آيت الله علم الهدي امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد در همایش مادران طرح حجاب ریحانة النبی(س) که صبح امروز با حضور پانصد نفر از مادران دانش آموزان زیر پوشش این طرح در مشهد برگزار شد، با تأکید بر نهادینه کردن مسأله حجاب در کودکی و ایجاد امنیت در خانواده خاطرنشان کرد: مسأله حجاب زن باید از دوران طفولیت به صورت یک جریان طبیعی ظاهر شود. حجاب در خانواده یک جریان فطری است نه امری اجباری و تلقینی. همانطور که ترویج بی حجابی از سوی رضاخان به جایی نرسید، حجاب اجباری هم ثمر بخش نخواهد بود.

امام جمعه مشهد امنیت را یکی از ضروری ترین مسائل زندگی انسان دانست و گفت: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص)، دو نعمتی که نقش حیاتی و ارزشی آن بر انسانها ناپیداست، سلامتی و امنیت است.

آیت الله علم الهدی مسأله ای را که در تأمین امنیت زندگی زن و خانواده نقش اصلی و اولیه را دارد، مسأله حجاب عنوان و تصریح کرد: حجاب تأمین کننده بسیاری از مصونیت ها در برابر خطراتی است که یک زن را تهدید می کند و حفظ شخصیت زن در عرصه زندگانی اجتماعی اش زمانی محقق می شود که بداند ملعبه و در رهگذر التذاذ جنسی انسان دیگری نیست.

وی از حجاب به عنوان تولید کننده امنیت و آرامش برای زن و خانواده یاد کرد و اظهار داشت: آنچه امنیت خانواده را به هم می زند، خطراتی همچون بدحجابی است که متوجه اعضای خانواده می شود؛ بنابر این بیشتر نگرانی خانواده، مرتبط با دختر و پسر است و زمانی خانه برای یک زن ناامن می شود که نسبت به فرزند خود اضطراب داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: دختر به دلیل ساختار طبیعتش، آسیب پذیرتر از پسر است و همین امر باعث نگرانی بیشتر خانواده نسبت به دختر می شود؛ از این رو اگر در زندگی، حجاب به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد، این نگرانی از بین خواهد رفت. اگر حجاب فرهنگ زندگی شود و دختر خانواده مطیع این فرهنگ باشد، سطح دلواپسی از او بسیار کمتر از یک دختر بد حجاب خواهد بود.

آیت الله علم الهدی در پایان ابراز امیدواری کرد که طرح حجاب ریحانة النبی(س) به عنوان جریان فعال در تثبیت حجاب و مقابله با بدحجابی قرار گیرد و این طرح ارزشی باعث به وجود آمدن نهضتی قوی به وسیله مادران در مسأله ترویج حجاب باشد./969/پ202/س

ارسال نظرات