۱۹ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۹۵۲۵۳
سرپرست اوقاف کشور:

قرآن باید مأخذ علوم انسانی باشد

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر استنباط علوم انسانی از قرآن تأکید کرد: قرآن باید مأخذ علوم انسانی قرار گیرد و دانشجویان مسلمان باید پرچمدار و پیشرو در تحقق این مهم باشند.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان امشب با پیام رییس جمهور و آیت الله مکارم شیرازی در مشهد آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم گفت: قرآن، ثقل اکبر و امانت بزرگ الهی است.

وی افزود: به فرموده پیامبراکرم(ص)، قرآن نور آشکار ومبین الهی است و هر شخص و جامعه ای که آن را شعار والگوی خود قرار دهد خداوند آن جامعه وملت را به سعادت رهنمون خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با الهام از تعالیم والای قرآن به پیروزی رسید اظهارد اشت: قرآن، کتاب جامعی است که تمام آنچه در دنیا وآخرت موردنیاز بشر است را در بر دارد اما افسوس که امت اسلام به تمام ابعاد این کتاب آسمانی توجه ندارندتا از معارف آن برخوردار شوند.

حجت الاسلام محمدی یاداور شد: تلاوت و حفظ قرآن در جایگاه خود ارزشمند است اما همه این ها مقدمه عمل به قرآن محسوب می شود. پیامبر اکرم(ص) می فرمایند هرکه قران را بیاموزد وبدان عمل نکند وحب دنیا او را مشغول کند، غضب و خشم خدا را برای خود فراهم کرده است.

وی در ادامه، حفظ وحدت امت اسلام را از مهمترین پیام های قرآنی ذکر کرد و افزود: این وحدت در سایه رأفت ومحبت مسلمین در میان خود و ایستادگی و بغضشان در برابر دشمن حاصل می شود. فلسطین سال های سال است در اشغال دشمن صهیونیستی است باید با الهام از قرآن به یاری مسلمانان فلسطین شتافت.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، دوری از قرآن را بزرگ ترین مشکل امت اسلام برشمرد و گفت: به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مشکل بزرگ مسلمین این است که قرآن را کنار گذاشته و تحت لوای دیگران در امده اند.

وی با اشاره به آیه «ولن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا...» ابرازد اشت: قران زمامداری وحکومت ظالمان را تا قیامت باطل کرده است با این حال باید دید چه شده است که امروز کفار بر سرنوشت جهان اسلام مسلط شده اند. مسلمانان در این جهت کوتاهی کرده اند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع قاریان قرآن مبنی بر استنباط علوم انسانی از قرآن تأکید کرد: قرآن باید مأخذ علوم انسانی باشد و دانشجویان مسلمان باید پرچمدار و پیشرو در تحقق این مهم باشند.

لازم به ذکر است مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان با هدف شناسایی چهره های قرآنی جوان در اقصی نقاط جهان، آشنایی جوانان با مسائل جهان اسلام، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرهنگ وتمدن شیعی و بهره گیری از توانمندی قرآنی دانشجویان برای تحقق انقلاب قرآنی در دانشگاه ها به صورت دوسالانه برگزار می شود. شهرهای اصفهان وتهران میزبان دوره های پیشین این جشنواره بوده اند.

همچنین عبدالرسول ابائی، ریاست هیئت داوران و ابوالعین شعیشع، قاری برجسته وپیشکسوت قرآن ریاست شورای عالی نظارت سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان را برعهده دارند./930/پ201/ص
ارسال نظرات