۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۹۵۲۶۶

برنامه سراسری کرسی تلاوت در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از اجرای برنامه سراسری قرائت قرآن کریم با عنوان کرسی تلاوت، 28 دی‌ماه در تبریز خبر داد.
کرسي ملي تلاوت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی داننده گفت: تقویت برنامه های قرآنی از هر دو بعد کمی و کیفی از وظایف اصلی متولیان فرهنگی است.

وی با بیان این‌که چشاندن حلاوت و ماهیت قرآن به مردم و جوانان آنان را از گمراهی‌ها مصون می دارد، اظهار داشت: باید تولیدات فرهنگی و مذهبی مبنای فعالیت‌ها قرار گیرد تا تاثیرات این تولیدات در جامعه تجلی یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آشنایی مردم و جوانان با نفس قرآن و ائمه ضامن سلامت جامعه است.

داننده در ادامه هدف از برگزاری این برنامه را ترویج هنر قرائت قرآن و ترویج نغمه های دینی و الهی و ایجاد بستر شناسایی برای رشد و ارتقای قاریان مستعد عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد انس عمومی با قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم از دیگر اهداف این برنامه است.

بنا‌بر‌این گزارش برنامه سراسری قرائت قرآن با عنوان "کرسی تلاوت" روز سه شنبه 28 دی ماه امسال توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با همکاری موسسات قرآنی استان به خصوص موسسه فرهنگی قرآن و عترت مجمع قاریان تبریز در مسجد کدخداباشی تبریز برگزار می شود.

گفتنی است، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای در ماه مبارک رمضان سال 87 و در شرف یابی جامعه قاریان به محضر ایشان،‌ طی سخنانی ایجاد کرسی های تلاوت در سراسر میهن اسلامی و برگزاری محافلی که در آن قرآن تلاوت شود را مورد تاکید قرار دادند.

ارتقای سطح کیفی و کمی هنر تلاوت قرآن در بین جوانان پرشور و کافی نبودن فضای رقابت بین قاریان جوان و تجربه رادیو قرآن در برگزاری کرسی تلاوت موجب گردید تا این طرح با مشارکت تمامی دستگاهای قرآنی دولتی و مردمی در سال 89 تدوین گردد./935/د102/س
ارسال نظرات