۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۹۵۲۹۸

ایمان دینی در اسلام و مسیحیت به چاپ دوم رسید

خبرگزاری رسا ـ چاپ دوم کتاب «ایمان دینی در اسلام و مسیحیت» نوشته محمد تقی فعالی به همت کانون اندیشه جوان به بازار نشر عرضه شد.
كتاب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی کانون اندیشه جوان، چاپ دوم کتاب «ایمان دینی در اسلام و مسیحیت» نوشته محمد تقی فعالی به همت کانون اندیشه جوان به بازار نشر عرضه شد.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های «دانشجو»ی کانون است و در دوفصل با محوریت بررسی ایمان در فرهنگ اسلامی و مسیحیت به رشته تحریر درآمده‌است.

این گزارش می‌افزاید: ایمان از جمله مفاهیمی است که هماره مورد توجه متکلمان، فیلسوفان و عارفان بوده‌است. این اهمیت از آنجا ناشی می‌شود که قرآن کریم به ایمان جایگاهی بالا و شانی والا بخشید و آن را مدار ارزش‌ها و خوبی‌ها قرارداد. و البته مسئله ایمان منحصر به عالم اسلام نیست و سایر ادیان الهی نیز بر مسالة ایمان تاکید داشته و از آن به عنوان راهی برای رستگاری انسان یاد می‌کنند. در مسیحیت دو تلقی از ایمان وجود دارد؛ یکی را باور به گزاره‌هایی که خداوند از طریق وحی در اختیار بشر نهاده برشمرده و دیگری را سرسپردگی واقعی، تعلق و اعتماد به خداوند عالم می‌دانند. پژوهش حاضر ضمن بررسی ایمان در فرهنگ اسلامی، تلقی‌های دوگانه از ایمان در دین مسیح را مورد بحث قرار می‌دهد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «... در قرن حاضر مسئله ایمان مجددا احیا شده و به صحنه آمده است. در سال 1980 تایم خبر داد که «خدا در حال بازگشتن است» و اظهار داشت که علاقه به دین‌پژوهی و مطالعات فلسفی در باب دین اوجی دیگر گرفته‌ و علاوه بر آن نقش و تاثیر ایمان در پاره‌ای از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز درخور توجه شده‌است.»

چاپ دوم « ایمان دینی در اسلام و مسیحیت» در 160 صفحه، شمارگان 2500 نسخه و قیمت 2200 تومان هم‌اکنون در نمایندگی‌های فروش کتب کانون در دسترس علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب و سایر منشورات کانون می توانند به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در تهران، خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم و احد 9 مراجعه نمایند و یا با شماره های 66977337 و 66976357 (امور اشتراک) تماس بگیرند./956/د102/س
ارسال نظرات