۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۹۵۳۱۹
عضو خبرگان رهبری:

عبرت‌های عاشورایی باید فراتر از زمان و مکان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: به تشریح پیام‌های نهضت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و گفت: عبرت‌های عاشورایی زمان و مکان نمی‌شناسد و تا قیام قیامت برای بشر درس آموز خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع سوگواران حضرت رقیه(س) شهرستان عجب شیر از توابع استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: باید قدر عزاداری و گریه بر حسین(ع) را بدانیم و مبادا با رفتن به مسیر گناه و آلودگی این حسنه جمع شده را در کم‌ترین فاصله از دست بدهیم.

وی افزود: امام حسین‌(ع) شیعه 10 روز محرمی نمی‌خواهد، باید اعمال و منش خود را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا در تمام فصول شرمنده امام حسین (ع) در دنیا و در آخرت نباشیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به عشق و ارادت خالصانه مردم آذربایجان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت گفت: ریشه و هویت مردم آذربایجان با عشق به اهل بیت و ولایت عجین شده است، چرا ‌که در طول تاریخ نیز با این هویت زنده مانده‌اند.

امام جمعه اردبیل یکی از اهداف قیام ابا عبدالله الحسین(ع) را احیای سنت رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: نباید امر به معروف و نهی از منکر را در مسائل جزیی جستجو کنیم؛ بلکه بزرگ‌ترین معروف ایستادن در برابر ظالمان و بزرگ‌ترین منکر نیز قیام در برابر یزید و یزیدیان است.

وی در ادامه به تشریح پیام‌های نهضت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و تصریح کرد: عبرت‌های عاشورایی زمان و مکان نمی‌شناسد و تا قیام قیامت برای بشر درس آموز خواهد بود.

امام جمعه اردبیل آشنایی با ابعاد قیام حسینی را برای شیعیان ضروری دانست و گفت: شیعه باید آگاهانه برای مظلومیت امامش گریه کند، چراکه سوگواری همراه با معرفت انسان را در زندگی فردی و اجتماعی بیمه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت رقیه(س) تصریح کرد: هر یک از کسانی که در واقعه کربلاحضور داشتند، حامل پیامی بوده‌اند که حضور این کودک خردسال نیز بی شک پیام های بزرگی برای جهانیان دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: مشاهده ظلم و جور یزیدیان برای امام حسین(ع) بسیار دردناک بود، حال باید مشاهده کرد که دختر سه ساله آن حضرت چه مصائبی را متحمل شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات