۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۹۵۳۳۸
در مشهد؛

همایش اخلاق نکوبان ویژه میلاد امام کاظم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اخلاق نکوبان ویژه میلاد امام کاظم(ع) از سوی اداره امور فرهنگی استان قدس در مشهد در مشهد برگزار می شود.
همایش اخلاق نکوبان ویژه میلاد امام کاظم آغاز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، از سری همایش های مناسبتی اداره امور فرهنگی آستان قدس، همایش اخلاق نکویان عصر امروز به مناسبت ولادت امام کاظم(ع) در محل تالار اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس آغاز به کار کرد.

در نخستین روز این همایش، حجت الاسلام عبدالقائم شوشتری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان به بررسی اخلاق عبادی از منظر امام کاظم(ع) پرداخت و گفت: از ویژگی های بارز امام کاظم(ع) علاقه ایشان به سجده بود چرا که بیش از هر چیز موجب قرب الهی می شود و در قرآن نیز برآن تأکید شده است.

وی، آسان ترین راه قرب الهی را اعتراف به گناه و حسن ظن به خدا دانست و افزود: بسیاری از فرزندانی که به امام کاظم(ع) منسوب می شوند در واقع فرزندان معنوی ان حضرت هستند زیرا در میان ائمه، امام حسین(ع)، امام کاظم(ع) و امام زمان(عج) بیش از همه شاگرد (انسان کامل) تربیت کرده ومی کنند.

حجت الاسلام شوشتری با اشاره به اهمیت عشق به ائمه و ولایت ایشان، بر استمداد و توسل به معصومین(ع) جهت متخلق شدن به اخلاق حسنه تأکید کرد.

گفتنی است همایش اخلاق نکویان از 20 تا 22 دیماه ساعت 15 با حضور حجت الاسلام شوشتری و حجت الاسلام حاج علی اکبری در محل تالار اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس برگزار می شود./930/پ202/ص
ارسال نظرات