۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۹۵۳۴۳

پیام تسلیت معاون ربیس جمهور در پی درگذشت حجت الاسلام رضایی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی در پیامی رحلت حجت الاسلام رضایی از روحانیان مجاهد و همرزمان شهید قاضی طباطبایی را تسلیت گفت.
مرحوم حجت الاسلام رضايي 2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در پیامی، ارتحال حجت الاسلام حسن رضایی تیر آبادی از مبارزان مردم انقلابی تبریز و آذربایجان علیه رژیم طاغوت را تسلیت گفت.

وی در این پیام رحلت این عالم مجاهد و پدر دو شهید و دو جانیاز دوران دفاع مقدس را به محصر حضرت بقیه الله الاعظم، رهبر فرزانه انقلاب، حوزه های علمیه و جامعه روحانیت آذربایجان تسلیت گفته است.

گفتنی است، حجت الاسلام حسن رضایی تیر آبادی از رهبران مبارزه مردم انقلابی تبریز و آذربایجان علیه رژیم طاغوت به شمار می رفت و از نخستین علمایی بود که پشت سر آیت الله شهید قاضی قیام انقلابی 29 بهمن تبریز را خلق و رهبری کرد.

وی نخستین روحانی انقلابی تبریزی بود که در چهلم شهدای قم در تبریز، فریاد بیزاری از استبداد پهلوی را در مقابل مسجد قزللّی تبریز سر داد و پس از انقلاب اسلامی نیز به عنوان نماینده ویژه امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان در نقاط مختلف استان حضور یافت.

مرحوم حجت الاسلام رضایی بازنشسته اداره کل تبلیغات اسلامی استان و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پدر دو شهید به نام های مهدی و حسین رضایی تیر آبادی و نیز پدر دو جانباز دفاع مقدس بود.

لازم به ذکر است، مراسم بزرگداشت این روحانی مجاهد و نستوه فردا در تبریز برگزار خواهد شد./935/د102/ص
ارسال نظرات