۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۹۵۴۳۱
تا پایان امسال صورت می گیرد؛

راه اندازی کانون فرهنگی در 10 درصد مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تا پایان امسال 10 درصد مساجد شهری و روستایی استان دارای کانون فرهنگی هنری می شوند.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت های قرآنی و مسجدمحور اولویت کاری این اداره کل محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: اعتقاد بر این است که بایستی کارکرد مساجد را همچون صدر اسلام احیا کرد، از این رو به دنبال راه اندازی کانون های فرهنگی هنری مساجد و جذب جوانان به فعالیت های مسجدی هستیم.

داننده با تأکید بر رشد کمی و کیفی این مراکز تصریح کرد: تا پایان سالجاری 10 درصد کل مساجد شهری و روستایی استان دارای کانون فرهنگی هنری خواهند بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: هم اکنون 230 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعال هستند که این تعداد در پایان برنامه پنجم توسعه به یک هزار و 200 کانون خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه بایستی 25 درصد مساجد استان دارای کانون باشند که درصدد راه اندازی کانون های فرهنگی هنری روستایی در دورافتاده ترین مناطق استان هستیم.

داننده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فعالیت کانون های فرهنگی هنری در مساجد گفت: ایجاد، راه اندازی و تجهیز این تعداد کانون زمینه ای مناسب برای فعالیت های فرهنگی در مساجد است.

وی افزود: متولیان مساجد به ویژه چهره های فرهنگی و قرآنی فعال مساجد بخش ها و روستاها می توانند با مراجعه به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و در مرکز استان به دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نسبت به ایجاد کانون، کتابخانه و اخذ پروانه فعالیت اقدام کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات