۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۹۵۴۵۳

آغاز تحصیل طلاب سطح دو در حوزه علمیه خواهران تبریز

خبرگزاری رسا ـ بیش از سی طلبه خواهر سطح دو از بهمن سال‌جاری در حوزه علمیه صادقیه تبریز به فراگیری علوم حوزوی خواهند پرداخت.
مدرسه علميه علوم ديني بانوان صادقيه تبريز
راضیه فلاحتی، مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون بیش از 260 طلبه خواهر در این مرز علوم اسلامی در سطح دو مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر‌نشان کرد: با آغاز نیم سال دوم سال تحصیلی، بیش از سی ورودی جدید فراگیری علوم حوزوی در این مرکز علوم اسلامی را آغاز خواهند کرد.

فلاحتی با بیان این‌که افزایش ظرفیت پذیرش در سال‌های آینده یکی از برنامه های پیش بینی شده در معاونت آموزشی این حوزه است، گفت: تاکنون بیش از 280 طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده اند که از سال 79 به بعد بیش از 200 پایان نامه از سوی طلاب صادقیه تألیف شده است.

مدیر حوزه علمیه صادقیه تبریز با بیان این‌که حوزه های علمیه شهرستانی با کمبود اساتید فاضل و مجرب رو به رو هستند، گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم رشد و تعالی یک مرکز آموزش علوم حوزوی وجود علما و اساتید توانمند است، از این رو اگر خواستار پویایی مدارس علوم دینی شهرستان ها هستیم، باید به فکر تقویت بنیان های آموزشی این مراکز باشیم.

وی در ادامه با اشاره به رتبه برتر کشوری حوزه علمیه صادقیه میان 257 حوزه علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: نظارت های دقیق مدیریتی و آموزش مسؤولان استانی و حوزوی به ویژه آیت الله مجتهدشبستری، بهره‌مندی از استادان ‌برجسته حوزوی و دانشگاهی و تحصیل طلاب فعال، متدین و سختکوش امتیازات مهم این حوزه علمیه خواهران در تبریز است.

مدیر حوزه علمیه صادقیه با بیان این‌که این مرکز قابلیت پذیرش طلاب خخارجی را نیز دارا است، گفت: با نگاهی به تاریخ فقه و فقاهت حوزه‌های علمیه آذربایجان به ویژه تبریز، خواهیم یافت که تحقق این امر دور از انتظار نیست./935/پ202/س
ارسال نظرات