۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۹۵۴۶۲

پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی‌(ره) از آیت‌الله مصباح یزدی به سبب انتشار بیش از ده بار چاپ کتاب‌های جامی از زلال کوثر، نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه و تهاجم فرهنگی تقدیر شد.
پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی معرفی شدند پژوهشگران برتر مؤسسه امام خمینی معرفی شدند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه امام خمینی‌(ره) که سه‌شنبه شب 21 دی‌ماه در سالن همایش‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) برگزار شد، پژوهشگران برتر این مؤسسه حوزوی از سوی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی تجلیل شدند.

در این مراسم از محمد فنایی نعمت‌سرا به سبب تألیف کتاب‌های فیلسوفان معاصر اسلامی، گزیده‌ای از نیایش عارفان، ارائه چهار مقاله علمی پژوهشی و علمی ترویجی و سخنرانی در سه نشست علمی و حجت‌الاسلام محمد حسین‌زاده یزدی به سبب تألیف کتاب مبانی معرفت‌شناسی علوم اسلامی، تقدیر شد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سبب تألیف کتاب علم‌النفس فلسفی و حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی، مدیر پژوهشی گروه تاریخ و ناظر کتاب مقتل جامع سیدالشهدا‌(ع)، به عنوان پژوهشگران برتر تجلیل شدند.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم بشیری، مدیر کارگروه روانشناسی شخصیت و دبیر پژوهشی گروه روانشناسی مؤسسه به سبب تدریس کتاب الگوی انسان کامل و ارائه دو مقاله علمی ترویجی و حجت‌الاسلام احمد طاهری‌نیا به سبب تألیف کتاب‌های پژوهشی در حضانت کودک از دیدگاه اسلام، حضور زن در عرصه‌های اجتماعی اقتصادی و ارائه دو مقاله علمی ترویجی در بخش پژوهشگران ممتاز مورد تقدیر قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان، مدیر کارگروه فلسفه حق مؤسسه به سبب تألیف کتاب حق و چهار پرسش بنیادی، ارائه ده نشست علمی در حوزه نقد روشنفکری و ارائه یک مقاله علمی پژوهشی و امیر خواص، مدیر تحصیلات تکمیلی مؤسسه به سبب تألیف کتاب درسنامه تفکر نقدی، سخنرانی در دو نشست علمی و ارائه دو مقاله علمی پژوهشی، از دیگر کسانی بودند که در این بخش تجلیل شدند.

در ادامه از حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسنی، مدیر سابق تدوین متون مؤسسه و حجت‌الاسلام محمد فولادی، همکار منتخب معاونت پژوهش، مدیریت فعال نشریه معرفت از ابتدا تاکنون و مدیر اداره نشریات تخصصی مؤسسه با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

همچنین از حجت‌الاسلام محسن رنجبر، دبیر پژوهشی گروه تاریخ مؤسسه،حجت‌الاسلام غلامحسن محرمی، دبیر حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت‌الاسلام محمدقاسم احمدی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسین‌پور و حجت‌الاسلام سیدمحمد نصیحت‌کن به سبب همکاری در تهیه کتاب مقتل جامع سیدالشهدا‌(ع) به عنوان مؤلفان برتر معاونت پژوهش مؤسسه یاد شد.

مهم‌ترین بخش این مراسم، تجلیل از مؤلفان برتری بود که آثارشان بیش از ده مرتبه به چاپ رسیده است که طی آن از آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی به سبب انتشار بیش از ده بار کتاب‌های جامی از زلال کوثر، نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه و تهاجم فرهنگی تقدیر شد.

حجت‌الاسلام سیداحمد رهنمایی به سبب انتشار بیش از ده بار کتاب غرب‌شناسی و اسماعیل کریمی برای انتشار بیش از ده بار کتاب داستان حافظ قرآن شدن کربلایی کاظم از دیگر تجلیل‌شدگان این بخش بودند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی، سردبیر فصلنامه تخصصی معرفت اخلاقی و مدیر کارگروه اخلاق کاربردی مؤسسه امام خمینی‌(ره) به سبب تألیف کتاب‌های «خوب چیست و بد کدام است»، «جنگ نرم»، «مبانی اندیشه اسلامی 3»، ارائه دو مقاله علمی پژوهشی و سخنرانی در سه نشست علمی به عنوان پژوهشگر ممتاز معرفی و تقدیر شد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات